همشهری آنلاین: رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: عضویت دکتر جاسبی در هیئت امنا و عضویت حجت‌الاسلام والمسلمین ناطق نوری در هیئت موسس دانشگاه آزاد، کاملاً قانونی است.

به گزارش پایگاه رسمی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر حمید میرزاده درباره عضویت حجت‌الاسلام والمسلمین ناطق نوری در هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار داشت: بر اساس اساسنامه دانشگاه آزاد، مصوب سال 66، تعداد اعضای هیئت موسس پنج نفر بود. اما پس از تغییر اساسنامه در سال 89 تعداد اعضای آن به 9 نفر افزایش یافت.

وی افزود: طبق اساسنامه مصوب سال 89، اگر یکی از اعضای هیئت موسس به هر دلیلی مثل فوت یا استعفا در هیئت موسس حضور نداشته باشد، باید اعضای باقیمانده هیئت موسس، فرد جدیدی را به شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان جایگزین معرفی کنند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی، با بیان اینکه پس از درگذشت دکتر حسن حبیبی، هیئت موسس باید فرد دیگری را به عنوان جایگزین معرفی می‌کرد، تصریح کرد: خوشبختانه اعضای هیئت موسس به اتفاق آراء حجت‌الاسلام والمسلمین ناطق نوری را به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کردند. شورای عالی انقلاب فرهنگی هم طبق قانون و با رأی قاطع اعضا، وی را به عضویت هیئت موسس انتخاب کرد.

دکتر میرزاده تاکید کرد: ایرادی که برخی افراد به این عضویت وارد کردند، به دلیل بی‌اطلاعی از قانون مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است، چرا که این موضوع طبق اساسنامه جدید دانشگاه آزاد کاملاً قانونی است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی دارای چهار رکن هیات موسس، هیات امنا، رییس دانشگاه و شورای دانشگاه است، خاطرنشان کرد: طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، سه نفر از اعضای هیئت موسس، عضو هیات امنا هم هستند، اینجانب نیز با انتخاب شورای عالی انقلاب فرهنگی جزو سه نفری بودم که علاوه بر عضویت در هیئت موسس دانشگاه به عضویت هیئت امنا هم انتخاب شدم.

وی در ادامه افزود: طبق قانون شورای عالی انقلاب فرهنگی، رییس دانشگاه عضو حقوقی هیئت امنا است. بنابراین پس از انتخاب من به عنوان رییس دانشگاه، نیاز بود یک نفر از اعضای هیئت موسس طبق مفاد اساسنامه دانشگاه به عنوان هیئت امنا معرفی شود. به همین دلیل هیئت موسس، دکتر جاسبی را به عنوان هیئت امنا انتخاب کرد که این کار نیز بر اساس اساسنامه دانشگاه و مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام شده است و کاملاً مطابق با قانون است.

کد خبر 253499
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز