گروه اجتماعی: به گفته وکیل دانشگاه آزاد، زمین‌های واحد علوم و تحقیقات به ۲نفر فروخته شده است، دانشگاه آزاد زمین را از بنیاد مستضعفان خریده، ستاد اجرایی فرمان امام(ره) نیز زمین را به فرد دیگری فروخته است.

علیزاده طباطبایی به فارس گفت: هم‌اکنون در حال مذاکره با قوه قضاییه هستیم ولی براساس شواهد و مدارک زمین‌ها قطعا متعلق به دانشگاه آزاد است.او افزود: فردی از دانشگاه آزاد شکایت کرده و مدعی است که زمین‌های واحد علوم و تحقیقات متعلق به اوست و سند آن را دارد و حکم قطعی این تملک و خلع ید دانشگاه آزاد نیز در زمان فرهاد دانشجو از سوی قوه قضاییه صادر شده بود.با پیگیری دانشجو، رئیس قوه قضاییه دستور توقف اجرای حکم را تا زمان بررسی کامل صادر کرد.

علیزاده طباطبایی گفته: به‌طور کلی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و بنیاد مستضعفان باید در این زمینه به توافق برسند. زمین‌هایی که دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم وتحقیقات در آن بنا شده است در سال‌های اخیر با حواشی زیادی همراه بوده است.

در سال‌های آغازین پیروزی انقلاب اسلامی، فردی چندین هکتار از زمین‌های موروثی خود را وقف فعالیت‌های فرهنگی و ساختمان‌سازی‌ برای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کرد. پس از مدتی این زمین‌ها به دانشگاه آزاد تحویل داده شد. این فرد بعدها مدعی شد که دانشگاه آزاد بخشی از زمین‌هایش را که در مجاورت زمینی که به دانشگاه‌ آزاد داده قرار دارد تصرف کرده است. در همین حال، خبرگزاری مهر سال 90نوشت در این‌باره نوشت: جاسبی (رئیس اسبق دانشگاه آزاد) بارها در نشست معاونان خود تأکید کرده است که نیمی از زمین‌های این دانشگاه سند مالکیت منگوله‌دار ندارند و مدیران عمرانی باید اسناد زمین‌ها را قطعی کنند تا مشکلی پیش نیاید.

کد خبر 255633
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز