همشهری آنلاین: به دنبال برگزاری همه پرسی کریمه و رای اکثریت ساکنان این منطقه به استقلال آن از اوکراین، پارلمان این منطقه طرح استقلال جمهوری کریمه را تصویب کرد.

پارلمان کریمه طرح استقلال این منطقه را تصویب کرد

به گزارش ایرنا به نقل از گزارش روابط عمومی مجلس جمهوری خودمختار کریمه، نمایندگان مجلس روز دوشنبه در نشست فوق العاده خود طرح استقلال جمهوری کریمه را تصویب کردند.

85 نماینده مجلس کریمه به تصویب این طرح رای مثبت دادند.

پارلمان کریمه همچنین در مصوبه ای از فدراسیون روسیه خواستار پذیرفتن این منطقه به عنوان یکی از جمهوری های خود شد.

همه پرسی استقلال منطقه کریمه از اوکراین و الحاق این منطقه به روسیه روز یکشنبه برگزار شد.

سرگئی آکسیونوف نخست وزیر منطقه خودمختار کریمه اوکراین دوشنبه شب پس از پایان همه پرسی در کریمه اعلام کرد: هیاتی از پارلمان این منطقه روز دوشنبه برای بررسی موضوع جدایی از اوکراین و الحاق به خاک روسیه به مسکو سفر می کند.

آکسینوف افزود: هیات پارلمانی کریمه در سفر به مسکو با همتایان روس خود چگونگی الحاق این منطقه به خاک روسیه را بررسی می کند.

بخش عمده جمعیت 2 میلیون و 150 هزار نفری کریمه را روس ها با جمعیت حدود یک میلیون و500 هزار نفر تشکیل می دهند و پس از آنها اوکراینی ها با نزدیک به 450 هزار نفر و تاتارها با حدود 250هزار نفر قرار دارند.

پارلمان اوکراین آماده باش بخشی از نیروهای نظامی را تصویب کرد

از سوی دیگر پارلمان اوکراین نیز روز دوشنبه آماده باش بخشی از نیروهای نظامی این کشور را برای آنچه مقابله با مداخله روسیه در امور داخلی خود خواند، تصویب کرد.

به گزارش روز دوشنبه خبرگزاری فرانسه از کی یف، 275 نماینده پارلمان با درخواست الکساندر تورچینوف رییس جمهوری موقت اوکراین در مورد بسیج نیروهای نظامی به دلیل وخامت وضعیت سیاسی کشور و مداخله روسیه در امور داخلی کی یف، موافقت کردند. رای گیری امروز بدون رای مخالف و با 33 رای ممتنع به پایان رسید.

بر پایه این گزارش، نمایندگان مجلس همچنین به اعطای شش میلیارد و 900 میلیون گریونا (530 میلیون یورو) اضافی برای تضمین آمادگی رزمی نیروهای مسلح رای مثبت دادند.

این گزارش با بیان این که نیروهای روس از اواخر ماه فوریه وارد شبه جزیره کریمه شده اند، افزود: رای گیری پارلمان اوکراین یک روز پس از همه پرسی در این شبه جزیره برای الحاق به روسیه صورت پذیرفت. در جریان همه پرسی روز گذشته 96.77 درصد مردم به الحاق به روسیه آری گفتند.

تورچینوف امروز در مقابل نمایندگان مجلس اوکراین با رد همه پرسی کریمه اعلام کرد: روسیه تلاش می کند تا تهاجم خود به کریمه را در پوشش همه پرسی ای استتار کند که نه برای اوکراین و نه برای جهان متمدن رسمیت ندارد.

کد خبر 253469
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز