یکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۳
۰ نفر

علی‌اصغر محمدی: « شما مطلع‌اید مدارس تا کی بازند، ۲۸اسفند مدرسه‌ها تعطیله، بچه‌های ما از امروز تعطیل‌شدن، بچه‌های ما تا ۲۸اسفند امتحان دارن، از ۱۶فروردین ۹۳بچه‌های ما امتحان میان نوبت دوم دارن.

به دانش‌آموزان یک دبستان پیک نوروزی دادن، مگه نگفتند پیک نوروزی حذف شده، به بچه‌های ما یه عالمه مشق عید دادن » و... اینها بخشی از جملاتی است که خانواده دانش‌آموزان در تماس با همشهری مطرح کردند و خواستار توضیح مسئولان در این‌باره شدند. برخی مدارس از امروز تعطیل هستند، بسیاری از فردا و برخی هم تا 28اسفند دایرند البته برخی مدارس هم از ابتدای هفته جاری تعطیل هستند و به پیشواز نوروز رفته‌اند.

در برخی مدارس هم معلمان گفته‌اند در روزهای پایانی سال 92درس نمی‌دهند و تنها دروس ارائه شده را دوره می‌کنند. نکته دیگر بودن یا نبودن پیک نوروزی است، وزیر سابق آموزش و پرورش در آستانه نوروز 92اعلام کرد پیک نوروزی حذف شده است، ولی مسئولان از یک سو اعلام کردند امسال پیک نوروزی اجباری نیست از سوی دیگر اعلام شد پرسش‌های رئیس‌جمهور در روز اول مهر در قالب پیک نوروزی به دانش‌آموزان ارائه می‌شود. برخی مسئولان هم اعلام کردند یقینا از پیک نوروزی خبری نیست ولی معلمان به دانش‌آموزان مشق عید می‌دهند.

در همین حال معاون آموزش ابتدایی اعلام کرده توزیع پیک‌های نوروزی در میان دانش‌آموزان اجباری نیست، ولی مدارس پیک‌های نوروزی را در اختیار دارند تا دانش‌آموزان اگر تمایل داشتند، از مطالب و محتوای آن استفاده کنند. محمد دیمه‌ور در پاسخ به اینکه با توجه به اجباری نبودن توزیع پیک‌های نوروزی، چه ضرورتی دارد که آموزش و پرورش هزینه بسیاری را برای تولید پیک‌های نوروزی متحمل شود به یکی از خبرگزاری‌ها گفته پیک‌های نوروزی با محتوای متفاوت در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد اما نباید دانش‌آموز را مجبور به پرکردن صفحات آن کرد.

اکنون پدران و مادران نمی‌دانند پیک نوروزی دارند یا مشق عید. در باره پیک نوروزی یا مشق شب عید دستورالعمل واحدی وجود ندارد، مدرسه‌ای پیک می‌دهد و مدرسه دیگری مشق عید. تعطیلی مدارس یک هفته مانده به پایان سال 92را تأیید نمی‌کنیم و برگزاری امتحان در 28اسفند 92یا 16فروردین 93هم کاری سنجیده و منطقی به‌نظر نمی‌رسد. باید سنجیده‌تر تصمیم‌گیری شود تا شاهد چنین وضعیتی نباشیم.

به هر روی وضعیت کاری مدارس در چند روز پایانی سال 92نابسامان است. البته نمی‌خواهیم بگوییم در حوزه آموزش، مسائل با دستور و از بالا به پایین حل می‌شود، این روش تا‌کنون جواب نداده است و بی‌سروسامانی موجود باید آسیب‌شناسی شود.

کد خبر 253372
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز