همشهری آنلاین: وزیر آموزش و پرورش از اجرای طرح «یک روز با نشاط» به طور آزمایشی و برای اولین بار در سطح ۲۰۰۰ مدرسه ابتدایی خبر داد.

فانی

به گزارش ایسنا، علی اصغر فانی با بیان اینکه ثبت نام دانش آموزان در این روز اختیاری خواهد بود، از تعطیل بودن پنج شنبه‌ها در سال تحصیلی 93-94 خبر داد و افزود: پنجشنبه‌ها همچنان تعطیل خواهد بود به جز در مدارسی که طرح «یک روز بانشاط» در آنها اجرا خواهد شد.

وی همچنین در خصوص افزایش سرانه بهداشتی و تغذیه دانش آموزان در سال تحصیلی جدید بیان کرد: سرانه مدارس شبانه روزی در بودجه سال 93 دو برابر به نسبت سال گذشته افزایش یافته است.

وی همچنین یادآور شد: سرانه طرح روستا مرکزی که در آن هزینه سرویس دانش آموزان را پرداخت می‌کنیم، دو برابر افزایش یافته است.

12 هزار دانشجو وارد دانشگاه فرهنگیان می‌شوند

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نمایندگان مجلس در بودجه سال 93 برای سرانه مدارس 120 میلیارد تومان پیش‌بینی کرده‌اند، تصریح کرد: حداقل نیمی از این رقم قبل از شروع سال تحصیلی به حساب مدارس واریز می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه با اعلام اینکه برای بازگشایی سال تحصیلی جدید هیچ گونه مشکلی نداریم و تمام تدابیر لازم اتخاد شده است، گفت: امسال از طریق کنکور سراسری 12 هزار دانشجو وارد دانشگاه فرهنگیان خواهند شد که پس از اتمام تحصیل وارد عرصه خدمت در آموزش و پرورش می‌شوند.

فانی در ادامه از نوسازی و مقاوم شدن دو سوم مدارس در سطح کشور خبر داد و بیان کرد: یک سوم دیگر در قالب مقاوم سازی در برنامه‌های پیش‌رو است که امیدواریم با تخصیص اعتبارات مورد نیاز این تعداد هم هر چه سریعتر مقاوم سازی شوند.

وی همچنین یادآور شد: اگرچه در سال‌های اخیر نگهداری و تعمیر مدارس مورد غفلت قرار گرفته بود، اما از از سال جاری تعمیر و نگهداری مدارس را مجددأ دنبال می‌کنیم.

فانی با اعلام اینکه «اگر در سال‌های گذشته اعتباراتی تحت عنوان تعمیر و نگهداری پیش بینی می‌کردیم، فضاها به این سرعت فرسوده نمی‌شد»، از افزایش اعتبارت این سازمان خبر داد و گفت: در صدد هستیم این اعتبارات در بودجه سال 94 افزایش بیشتری پیدا کند.

کد خبر 271072

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha