همشهری آنلاین: طبق افسانه‌های باستانی،‌ایسلند زمانی سرزمین نبرد‌های بی‌پایان میان خدایانی بوده است که در میان گدازه‌های آتشفشانی بایکدیگر مبارزه‌می‌کرده‌اند، در حالی که دروازه جهنم، یا همان آتشفشان‌ها درحال فوران بوده‌اند.

براساس گزارش Cnn، ایسلند به عنوان یکی از آتشفشانی‌ترین مناطق جهان بیش از 130 آتشفشان را در خود گنجانده‌است که بیشتر آنها نیز فعال هستند، یعنی طی قرن‌های اخیر تا به‌امروز بارها و بارها فوران کرده‌آند.

ایسلند همچنین تنها نقطه‌ای از زمین است که می‌توان در آن با استفاده از یک بالابر به قلب یک آتشفشان سفر کرد، آتشفشان ترینوکاگیگور به معنی حفره سه قله‌ای آتشفشان خاموشی است که در ماه می برای سومین سال پی‌در‌پی پذیرای توریست‌هایی خواهد بود که به لمس قلب آتشفشان از فاصله‌ای بسیار نزدیک علاقمندند.

آتشفشان

این آتشفشان که روی شیار میانی اقیانوس اطلس واقع شده در جنوب ریکژاویک قرار دارد و باوجود اینکه اتاقک‌های ماگمایی آتشفشان‌ها معمولا مملو از گدازه بوده و مسدود هستند،‌اتاقک ماگمای این آتشفشان خالی بوده و می‌توان به درون آن سفر کرد. این اتاقک اکنون علاوه بر نقطه‌ای تحقیقاتی به یکی از جذاب‌ترین نقاط توریستی ایسلند تبدیل شده‌است.

آتشفشان

این منطقه دارای اتاقک فلزی خوشامد‌گویی است که از آن توریست‌ها از طریق یک بالابر کابلی به عمق 120 متری زمین فرستاده می‌شوند،‌منطقه‌ای که از آن آسمان نقطه‌ای درخشان و دور از دسترس است. برای رسیدن به اتاقک خوشامدگویی یک ساعت پیاده‌روی در پیش است و پس از آن توریست‌ها به منطقه‌ای بی آب و علف و سنگلاخی می‌رسند که در افسانه‌ها به زیستگاه انسان‌های پنهانی ایسلند نسبت داده شده‌است.

آتشفشان

بالابر این اتاقک که در سال 2010 و با هدف تحقیقات دانشمندان ساخته شده‌است، کاملا روباز است و توریست‌ها را 120 متر پایین می‌برد تا به کف اتاقک ماگمایی برساند.

درون اتاقک به واسطه وجود موادی مانند سولفور و کبالت و همچنین ریزجاندارانی که دیواره‌های این اتاقک زندگی می‌کنند،‌به شکل تکه‌های رنگی دیده می‌شود.

کد خبر 253148
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز