مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: مخترعان و شرکت‌ها در سراسر جهان در سال ۲۰۱۳ رکورد ثبت بین‌المللی اختراعات را شکستند. بیشترین ثبت اختراعات متعلق به آمریکا؛ ژاپن و چین بود

شبکه خبری او ار اف اتریش گزارش داد، سازمان جهانی مالکیت فکری (WIPO) امروز در ژنو اعلام کرد 205 هزار و 300 گواهی ثبت اختراع دریافت کرده که 10 هزار و 900 مورد یا به عبارتی 5.1 درصد نسبت به سال 2012 بیشتر بوده است.

بیشترین ثبت اختراعات دوباره متعلق به آمریکا بود با رقم 57 هزار و 239 پیشنهاد ثبت حق اختراع که یک درصد نسبت به سهم 56 درصدی سال گذشته این کشور از ثبت اختراعات بین‌المللی بیشتر بود.

رتبه دوم در اختیار ژاپن قرار گرفت، جایگاه سوم هم به چین رسید و به این ترتیب این کشور آلمان را پشت سر گذاشت.

بنا به اعلام وایپو، در میان شرکت‌ها، کنسرسیوم الکترونیکی ژاپنی پاناسونیک با ثبت 2881 مورد، بیشترین ثبت اختراعات را داشت.

پس از آن شرکت ارتباطاتی چینی ZTE قرار گرفت. بر اساس این گزارش، بیشتر ثبت اختراعات در حوزه ساخت دستگاه‌های الکترونیکی بود، به طوری که حدود 80 درصد ثبت حق اختراعات را به خود تخصیص دادند. در رتبه دوم، شاخه فناوری رایانه‌ای و اختراعات در حوزه ارتباطات دیجیتال قرار گرفت.

وایپو بر مبنای معاهده همکاری بین‌المللی در حوزه ثبت اختراعات (PCT) مسئول ثبت اختراعات است. این معاهده به مخترعان و شرکت‌ها امکان می‌دهد ایده‌های خود را به صورت بین‌المللی حفاظت کنند و در صورت نقض حقوق‌شان می‌توانند در محاکم داخلی طرح شکایت کنند.

کد خبر 253018
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز