چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۷:۱۶
۰ نفر

گروه ادب و هنر: مجمع عمومی خانه سینما با وجود انتشار خبر نامه رئیس سازمان سینمایی مبنی بر تعویق برگزاری مجمع تا ثبت قانونی تمام صنوف، شامگاه دیروز با حضور علیرضا رضاداد مشاور عالی حجت‌الله ایوبی و بدون حضور نمایندگان رسانه‌های گروهی برگزار شد.


به گزارش همشهری، گمانه‌زنی برخی رسانه‌ها مبنی بر تعویق احتمالی مجمع عمومی خانه سینما در آخرین ساعت‌های مانده به زمان برگزاری مجمع با انتشار گفت‌وگوی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس و بعد از آن انتشار خبری درباره نامه ایوبی به هیأت مدیره فعلی خانه سینما به اوج رسید. در خبر مربوط به ایوبی آمده بود: رئیس سازمان سینمایی خواستار به تعویق افتادن برگزاری مجمع و انتخابات هیأت مدیره به‌دلیل طی نشدن مراحل قانونی ثبت صنوف شده است.

اما حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با هشدار نسبت به برگزاری مجمع عمومی خانه سینما به فارس گفته بود: به‌دلیل اینکه براساس اساسنامه جدید صنوف می‌بایست ثبت قانونی می‌شدند و هنوز این اتفاق نیفتاده است، با این حساب انتخابات امروز خانه سینما غیرقانونی است. ما انتظار داریم سازمان سینمایی به‌عنوان متولی این امر زمان دیگری را برای انتخابات تعیین کند. در غیراین صورت مجلس موضع خواهد گرفت.

در ادامه، نوبت به رئیس هیأت مدیره خانه سینما رسید. فرهاد توحیدی با اشاره به مواد اساسنامه جدید خانه سینما به مهر گفت: همه مراحل قانونی برای برگزاری مجمع عمومی خانه سینما طی شده است. در اساسنامه خانه سینما هم آمده است صنوفی که در حال طی مراحل ثبت قانونی خود هستند می‌توانند در مجمع حضور داشته باشند.

جمال خندان وکیل خانه سینما هم که به محل برگزاری مجمع آمده بود، درباره قانونی بودن یا نبودن این اقدام خانه سینما اظهارنظر کرد. وی گفت: طبق اساسنامه قبلی خانه سینما لازم بود صنوف نزد خانه سینما ثبت قانونی شده باشند و سپس در وزارت ارشاد به رسمیت شناخته شوند. اما در اساسنامه جدید قید شده است که به محض دریافت درخواست ثبت و ارائه مدارک و اساسنامه صنوف به وزارت ارشاد و دریافت رسید، این صنوف قانونی شناخته می‌شوند.

خندان با اشاره دوباره به قانونی بودن مجمع روز سه‌شنبه 20اسفندماه افزود: به لحاظ حقوقی منعی برای برگزاری این مجمع نیست اما به‌خاطر هماهنگی بهتر با ارشاد، بهتر است این تعامل سازنده باشد و مطمئنا این هماهنگی وجود دارد.

پس از تمام این کش‌وقوس‌ها، مجمع عمومی خانه سینما با حضور اعضای هیأت مدیره فعلی و سینماگران پشت درهای بسته برگزار و گزارش هیأت مدیره برای اعضا قرائت شد. تا لحظه تنظیم این گزارش مشخص نشده که آیا اعضای هیأت مدیره هم انتخاب می‌شوند یا نه.

کد خبر 252871

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز