همشهری آنلاین: این روزها نمایشگاه خط و نقاشیخط علی الهی در کافه گالری فرهنگسرای نیاوران برپا شده است.

به گزارش همشهری آنلاین، الهی که در این نمایشگاه 22 اثر خوشنویسی و نقاشیخط را ارایه داده است، در مورد آثارش گفت: این آثار را با تکنیک میکس مدیا روی بوم و مقوا در سایزهای 100 در 70 و 200 در 60 خلق کرده ام.

من در این کارها برای نخستین بار از تکنیک چاپ بهره گرفتم و بنا به گفته استادم آیدین آغداشلو سعی کردم در نقاشیخط بدعت تازه ای را بنا کنم.

علی الهی که تسلط کافی به خط نستعلیق و شکسته دارد درباره متن های استفاده شده در تابلوهایش گفت: من از آیه های قرآنی بر روی بوم هایم استفاده کردم و فضا و کلمات را با سبک جدیدی در هم آمیختم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا از اصول و قواعد خوشنویسی در آثارش پیروی کرده است، گفت: من اصول خوشنویسی را در تابلوهایم کاملا رعایت کردم و علاوه بر فرم زیبای خط فارسی از قواعد خوشنویسی نیز پیروی کردم.

آیه های قرآنی و اسامی خاص که موضوع اصلی بوم هایم هستند را در فضای سنتی خوشنویسی و با رنگ و نقش های مدرن در هم آمیختم و اثری متفاوت را خلق کردم.

علی الهی که از استقبال نمایشگاهش در فرهنگسرای نیاوران راضی است و یک اثر نقاشیخط از وی به فروش رسیده است، در مورد اقتصاد هنر گفت: تبلیغات در زمینه هنرهای تجسمی از سوی رسانه ها بسیار کم است.

به عقیده من باید جایگاه هنر حفظ شود تا هر یک از هنرمندان بتوانند آثارشان را به فروش برسانند.

من متولد سال 52 و اهل شهرستان بجنورد هستم و از 15 سالگی علاقه به خط و خوشنویسی باعث شد به این هنر روی بیاورم و به صورت خود آموخته این راه را ادامه دادم.

نمایشگاه حاضر در کافه گالری فرهنگسرای نیاوران چهارمین نمایشگاه انفرادی علی الهی است.

او تاکنون آثارش را در گالری های آیرین و فرهنگستان هنر به نمایش گذاشته است و در نمایشگاه های گروهی در داخل و خارج از کشور در بوسنی، امارات و ... شرکت کرده است.

نمایشگاه خط و نقاشیخط علی الهی تا 29 اسفند ماه در کافه گالری فرهنگسرای نیاوران دایر است و علاقمندان می‌توانند همه روزه از ساعت 14 تا 22 از این آثار دیدن کنند.

کد خبر 252769
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز