دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: فراخوان سومین فستیوال سالانه «پرتره‌سازی» منتشر شد.

اثر حجمی

به گزارش ایسنا، مونا شهریاری دبیر اجرایی این دوره فستیوال اظهار کرد: سومین فستیوال سالانه «پرتره‌سازی» با خط مشخصی که در دوره‌های پیش تعیین شده بود، برگزار می‌شود.

توجه شورای سیاست‌گذاری و مدیر هنری این دوره روی زندگی معاصر و تقابل تفکر و اندیشه انسانی در برابر فضای شلوغ زندگی امروز است.

او افزود: تفاوت سومین سالانه با دوره‌های گذشته، برگزاری هشت کارگاه تخصصی توسط اساتید مختلف رشته‌های هنری در گالری شیرین است.

این کارگاه‌ها همزمان با فستیوال و در گالری شیرین برگزار می‌شوند و اساتیدی چون جاوید رمضانی، سروش کیایی، محمدرضا شریف‌زاده و مهدی مقیم‌نژاد در آن‌ها حضور دارند.

دبیر اجرایی سومین فستیوال سالانه «پرتره سازی» در ادامه عنوان کرد: با توجه به اینکه گالری شیرین فضای وسیعی دارد، در این دوره آثار بیشتری به نمایش گذاشته می‌شود. همچنین تخفیفاتی برای دانشجویان هنر در نظر گرفته شده است.

در بیانیه فراخوان این دوره از فستیوال آمده است: «فعل «اندیشگی» بنیان و محور اصلی مضمون آثار فراخوانده شده امسال است.

امروز در اضطراب سکون و تنهایی در عین شتاب و حرکت، در بطالت کلیک‌های فضای مجازی و تعویض بی‌هدف کانال‌های تلویزیون، در رفت و آمدهای بی‌معنای هزارتوهای منوهای موبایل انسان دوران خویش کار و خودبنیان، چه آموخته است؟

ما در تکرار تجربه مردود شده از پس این دوران روشنگری دیر آمده چه کرده‌ایم؟ ما توانستیم راه‌های پاک کردن صورت مسئله را بیشتر و رنگارنگ‌تر و هموارتر کنیم.

در این اتوپیای نو افلاطونی - خردورزی؛ در آلودگی محیط زیست و محیط ذهن، شهربازی عظیمی بنا شده است، آن چنان که این جمله درخشان پاسکال در کتاب تاملاتش هنوز پس از چهارصد سال بر تارک معیار رفتارشناسی انسانی می‌درخشد: «فلاکت انسان تنها از یک چیز ناشی می‌شود: این که نمی‌تواند با آرامش در یک اتاق بماند».

به جای باز کردن همه درها، همه لینک‌ها و پیامک‌ها و کلیک کردن‌های متوالی، حضور چهره انسانی را می‌بینیم که نشسته است، اندیشمند و مردد در کار بالقوگی و خیره شدن و فکر کردن، فارغ از التهاب و فعلیت بی‌وقفه انجام دادن و تکرار کردن».

تمامی هنرمندانی که می‌توانند آثار خود (نقاشی، حجم، تصویرپردازی دیجیتال) را با عکس تلفیق کنند و یا تصاویری از جنس عکس‌های دستکاری شده، عکسهای صحنه پردازی شده ارائه کنند، در محدوده این نمایشگاه قرار می‌گیرند.

عکس‌هایی که بدون دخل و تصرف و در قالب رسانه کلاسیک عکاسی گرفته شده باشند نیز پذیرفته می‌شوند.

مهلت ارسال آثار مرحله اول فراخوان از 25 بهمن ماه 1392 تا 25 فروردین 1393 و برای مرحله دوم از زمان اعلام نتایج تا 5 خرداد ماه است. برگزیدگان مرحله اول 20 اردیبهشت ماه معرفی می‌شوند.

نمایشگاه سومین فستیوال سالانه «پرتره‌سازی» تیر ماه سال آینده در گالری شیرین برپا می‌شود.

علاقه‌مندان برای شرکت در فستیوال و اطلاع از شرایط ارسال آثار می‌توانند به سایت فستیوال به نشانی Email:portraiturefest@gmail.com مراجعه کنند و یا با شماره 88545972 تماس بگیرند.

کد خبر 252622
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز