چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۷:۱۶
۰ نفر

مدیرکل پیشین هنرهای تجسمی وزارت ارشاد با مثبت ارزیابی کردن تحولات این عرصه و مقایسه قیمت آثار هنری هنرمندان ایرانی در گذشته و حال به هنرآنلاین گفت: خوب به یاد می‌آورم چهره‌های شاخص هنری و استادان ما آثارشان را به چه قیمتی می‌فروختند و امروز چقدر می‌فروشند.

سمیع آذر

همین را به سادگی می‌توانم دلیلی بر دستاوردهای مهم هنری ایران در این سال‌ها قلمداد کنم.

علیرضا سمیع‌آذر با اشاره به ظرفیت‌های نسل جوان هنرمندان تجسمی افزود: نسل جوان هنرمندان ما فوق‌العاده و پر از استعدادهای خیره‌کننده است. به‌نظر من امروز کار این هنرمندان از هنر دوره جوانی استادان نسل اول ما که حالا بعضاً اعتبار جهانی پیدا کرده‌اند و قیمت آثارشان به رقم‌های هنگفت رسیده است، خیلی بهتر، عمیق‌تر، روزآمدتر و در قیاس با بهترین‌های دنیا در زمان خودشان هم در کل قابل‌قبول‌تر است. ما امیدواریم این نسل با حمایت مؤثرتر و شکوفایی بیشتر، آینده‌ای درخشان‌تر از این برای هنر معاصر ایران رقم بزند.

این استاد دانشگاه و مولف کتاب‌های «اوج و افول مدرنیسم» و «انقلاب مفهومی» با اشاره به گفته‌های یکی از مدیران حراج کریستیز مبنی بر اینکه هنر ایران کمترین حمایت دولتی را نسبت به همه کشورهای منطقه دارد، گفت: با وجود این هنرمندان ایرانی توانسته‌اند به چنین موفقیتی دست پیدا کنند. به‌نظر می‌رسد اگر در آینده این حمایت‌ها بیشتر شود نتایج بهتری هم حاصل خواهد شد. من به قدری خوشبین هستم که نمی‌خواهم فکر کنم سهم هر فرد و نهاد در این خوشبختی به چه اندازه است. نه اینکه از مشکلات و نارسایی‌ها بی‌خبر باشم، بلکه می‌خواهم در قیاس با گذشته بر آنچه امروز حاصل شده است تأکید کنم و امیدوار باشم این روند تداوم یابد.

 

کد خبر 252873

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز