همشهری آنلاین: سایت فیلا در گزارشی اعلام کرد، حمید سوریان دارنده مدال طلای بازی‌های المپیک لندن، در رقابت‌های جایزه بزرگ مجارستان نشان داد که هنوز برترین فرنگی‌کار سبک وزن در جهان است.

H.Sooryan

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، سوریان که پنج عنوان قهرمانی جهان را در کارنامه دارد، با برتری فنی چهار پیروزی به دست آورد و طلای وزن 59 کیلوگرم را از آن خود کرد. این مسابقات اولین پیروزی بین‌المللی سوریان از بازی‌های المپیک لندن تاکنون است.

حبیب‌الله اخلاقی و یوسف قادریان در وزن 80 کیلوگرم به فینال راه یافتند. در فینال تمام ایرانی این وزن اخلاقی با شکست قادریان مدال طلای این وزن را از آن خود کرد.

در اولین روز این پیکار‌ها نیز سه عضو تیم پرستاره ایران به فینال کشتی فرنگی جایزه بزرگ مجارستان صعود کردند، اما در اولین روز این دیدارها فقط یک طلا گرفتند.

در این میان طالب نعمت‌پور، قهرمان جهان تنها مدال ایران را در اولین روز مسابقات در وزن 85 کیلوگرم را به دست آورد. سعید عبدولی، قهرمان سال 2011 جهان در وزن 75 کیلوگرم و بشیر باباجان‌زاده در وزن 130 کیلوگرم از تصاحب طلا ناکام ماندند و نقره گرفتند.

استفانک، کشتی‌گیر اهل صربستان در وزن 66 کیلوگرم با شکست امید نوروزی، قهرمان المپیک در اولین روز رقابت‌ها بزرگ‌ترین شگفتی را در این روز رقم زد. نوروزی به مدال برنز این وزن بسنده کرد.

قاسم رضایی، دارنده طلای وزن 96 کیلوگرم المپیک لندن، در وزن 130 کیلوگرم یک کشتی را برد، اما بعدا به علت کمردرد از دور مسابقات کناره‌گیری کرد.

در وزن 71 کیلوگرم، محمد کریمی، دارنده مدل برنز جام یادگار امام، به مدال برنز دست یافت.

تیم ایران با کسب 75 امتیاز و سه طلا، سه نقره و دو برنز قهرمان این دور از پیکارها شد. مجارستان، میزبان مسابقات در رده‌بندی تیمی با 74 امتیاز دوم شد و گرجستان با 63 امتیاز عنوان سوم را به دست آورد.

در مجموع 123 کشتی‌گیر از 23 کشور جهان در این مسابقات دو روزه شرکت کردند.

 

کد خبر 251866
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز