همشهری آنلاین: کمیل قاسمی با شکست حریف نامدار روس خود به دیدار فینال سنگین وزن کشتی آزاد قهرمانی جهان در ازبکستان راه یافت.

کشتی قهرمانی جهان

به گزارش مهر، کمیل قاسمی در مرحله نیمه نهایی رقابتهای کشتی آزاد قهرمانی جهان برابر حاجی مراد گاتسالوف از روسیه برنده شد و به فینال مسابقات وزن 125 کیلوگرم راه یافت. وی در دور نخست با نتیجه 4 بر صفر از سد الکساندر خوتسیانویسکی دارنده مدال برنز اروپا از اوکراین گذشت. قاسمی در دور بعد با نتیجه 7 بر 2  ژو دنگ نفر سوم آسیا از چین را شکست داد.

نماینده سنگین وزن ایران در مرحله يك چهارم مقابل قربان قربان اف از ازبکستان با نتیجه 7 بر صفر به پیروزی رسید. وی در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 5 بر 4 حاجی مراد گاتسالوف قهرمان نامدار جهان از روسیه را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. حريف وي در ديدار پاياني طاها اكگول از تركيه قهرمان اروپا و نفر سوم جهان است.

در وزن 86 کیلوگرم نیز محمدحسین محمدیان در نخستین تجربه حضور در رقابتهای جهانی در دور اول با نتیجه 10 بر صفر آردین آبو از برزیل را شکست داد. وی در دور دوم با نتیجه 7 بر 4 از سد ادوارد روت از آمریکا گذشت. محمديان در دور سوم مقال پدرو سبالوس از ونزوئلا با نتیجه 8 بر 6 مغلوب کرد. وی در مرحله یک چهارم نهایی مقابل سالاس پرز از کوبا با نتیجه 4 بر 2 مغلوب شد و باید منتظر حضور این کوبایی در دیدار فینال باشد تا وی نیز شانس حضور در جدول بازنده ها را داشته باشد.

پیش‌تر حسن رحيمي هم در مرحله يك چهارم نهايي با ضربه فنی (7 بر یک) ویکتور لبدوف، قهرمان جهان از روسیه را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. حريف وي در اين ديدار يانك كيونگ ايل از كره شمالي قهرمان جهان و نفر سوم المپيك لندن است.

کد خبر 271299

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha