همشهری آنلاین: کمیل قاسمی آزادکار سنگین وزن ایران نخستین به مدال نقره مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان قناعت کرد.

komail

به گزارش ایسنا، کمیل قاسمی سنگین‌وزن کشتی آزاد ایران در دیدار فینال مسابقه‌های جهانی ازبکستان مقابل طاها آکگول از ترکیه به روی تشک رفت و در پایان مقابل این حریف ترک 4 بر 3 شکست خورد و به نشان نقره رسید.

در سه دقیقه نخست دو کشتی‌گیر بیشتر یک‌دیگر را محک زدند و در دقیقه اول هر کدام یک تذکر از داور دریافت کردند. در ادامه کمیل یک اخطار دیگر گرفت تا ثانیه‌شمار 30 ثانیه‌ای به حرکت در آید. آکگول در این حین از ناحیه بینی دچار خونریزی شد تا کشتی چند دقیقه متوقف شود. قاسمی از فرصت سی ثانیه‌ای خود استفاده‌ای نکرد و یک امتیاز از دست داد تا سه دقیقه نخست به سود آکگول تمام شود.

در وقت دوم کمیل به تحرک خود افزود، اما داور باز هم به او اخطار داد تا مهلت سی‌ثانیه‌ای برای او دوباره شروع شود. قاسمی باز هم کار مثبتی انجام نداد و امتیاز دوم را هم داد. قاسمی که همه چیز را از دست رفته می‌دید به آب و آتش زد و خاک شد و دو امتیاز دیگر هم داد و تنها یک بار توانست آکگول را خاک کند. این کشتی 4 بر 3 به سود آکگول به پایان رسید.

در این وزن مدال برنز به ایوایلف دلاگنف از آمریکا و حاجی مراد گاتسالوف از روسیه رسید.

قاسمی در رقابت‌های صبح امروز در دور اول 4 بر صفر آلکساندر خوتسیانوسکی از اوکراین را شکست داد و در دور دوم نیز 7 بر 2 ژودنگ از چین را برد. وی سپس قربانف از ازبکستان را 7 بر صفر از پیش رو برداشت و در ادامه در نیمه نهایی گاتسالوف کشتی‌گیر قدرتمند روسیه را در یک رقابت نزدیک و پایاپای با نتیجه 5 بر 4 مغلوب خود ساخت.

کد خبر 271338

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha