همشهری آنلاین: اعضای کادر فنی و ملی پوشان کشتی آزاد ایران که به تازگی در رقابتهای جهانی ۲۰۱۳ مجارستان پس از ۴۸ سال قهرمان شدند با اظهار گلایه از رفتار تبعیض آمیز وزارت ورزش اعلام کردند با توجه به رفتار تبعیض آمیز اخیر متولیان ورزش در نحوه استقبال و تقدیر از قهرمانان ملی، به واقع از کسب عنوان قهرمانی جهان متاسف هستند!

کشتی

به گزارش خبرنگار مهر، هنوز زمان زیادی از کسب عنوان قهرمانی جهان توسط تیم ملی کشتی آزاد ایران نگذشته که رفتار تبعیض آمیز و مایوس کننده متولیان ورزش کشور، موج تازه‌ای از انزوا و دلسردی را در فضای پرافتخارترین ورزش ایران بوجود آورده است.

در حالیکه تیم کشتی آزاد ایران پس از کسب عنوان قهرمانی جهان بعد از حدود نیم قرن در خارج از خانه و در غیبت صالحی امیری سرپرست وزارت ورزش وارد فرودگاه امام خمینی(ره) شد و مورد استقبال قرار گرفت، تیم ملی والیبال ایران بعد از کسب عنوان قهرمانی آسیا با چنان سر و صدا و استقبالی به ایران بازگشت که باعث انتقاد بسیاری از گوش شکسته‌ها شد!

بسیاری از جماعت گوش شکسته کشورمان متفق القول اعلام کردند آیا قهرمانی در جهان معتبرتر و افتخارآمیزتر است یا قهرمانی در آسیا؟ البته اهالی کشتی با احترام به جامعه والیبال، کسب عنوان قهرمانی در قاره کهن را به تمامی بلندقامتان تیم ملی تبریک گفتند، اما روی سخن آنها به وزیر ورزش است که به واقع در مواجهه با این دو موفقیت بین المللی، گرفتار رفتاری تبعیض آمیز شده است.

علیرضا رضایی مربی تیم ملی کشتی آزاد ایران ضمن تائید این مطلب به خبرنگار مهر گفت: متاسفانه رفتاری که با ما می‌شود، نتیجه‌ای به جز دلسردی و ناامیدی ندارد و گویی ما در میدانی قهرمانی شدیم که ارزش و اعتبار چندانی برای آقایان ندارد.

به گفته رضایی همین کشتی گیران آزاد و فرنگی باید به زودی در رقابتهای آسیایی و جهانی به میدان بروند و مطمئنا می‌‌توانند 14 مدال رنگارنگ را برای کشورمان کسب کنند، اما فعلا طوری با آنان رفتار می‌شود که انگار کار بزرگی نکرده و فقط وظیفه خود را انجام داده‌اند!

محمد طلایی یکی دیگر از اعضای کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد نیز با انتقاد از تبعیض در برخورد با قهرمانی کشتی و والیبال تصریح کرد: سال‌هاست نه مبالغ قرارداد کشتی با ورزش‌های دیگر قابل قیاس است و نه هیچ ورزشی به اندازه کشتی برای ایران افتخار ملی کسب کرده، اما بی‌توجهی و تبعیض همچنان ادامه دارد و متاسفانه این تبعیض به مراسم استقبال و تقدیر و تجلیل از کشتی گیران هم کشیده شده است.

وی با طرح یک سوال از متولیان وزارت ورزش ادامه داد: با تمام احترامی که برای رشته‌های افتخارآفرین دیگر قایل هستم، آیا قهرمانی کشتی در جهان مهمتر و افتخارآمیزتر است یا قهرمانی والیبال در آسیا ؟!

رضا لایق یکی دیگر از مربیان تیم ملی کشتی آزاد هم معتقد است اتفاقات اخیر خستگی ماه‌ها تدارک و آماده سازی برای کسب قهرمانی در رقابتهای جهانی را به تن ملی پوشان و مربیان باقی گذاشت و باعث دل شکستگی اهالی کشتی شد.

وی خطاب به متولیان ورزش کشور گفت: ملی‌پوشان کشتی همیشه در رقابتهای المپیک، جهانی و آسیایی، جور رشته‌های دیگر را کشیده و همیشه با مدال‌های رنگارنگی که کسب کرده‌اند، باعث ارتقای جایگاه ایران در رنکینگ بین‌المللی شد‌ه‌اند، پس این رفتار تبعیض آمیز شایسته کشتی گیران بی‌ادعا و کم توقع تیم ملی نیست.

البته ملی پوشان آزادکار هم با مربیان خود همراهی کرده و متفق القول از وضعیت کنونی اظهار گلایه کرده‌اند. احسان لشگری مرد برنزی رقابتهای المپیک که با زانوی مصدوم راهی مجارستان شد و با به خطر انداختن سلامتی‌اش برای تیم ایران افتخار آفرید، با تائید این مطلب به خبرنگار مهر گفت: متاسفانه در مواقعی که نیاز به ما ندارند، توجهی به زحمات و سختی‌های شبانه روزی ما در اردوهای تیم ملی نمی‌کنند، اما هرگاه قصد تبلیغ و سرو صدای رسانه‌ای دارند، یاد ما می‌افتند و مدام با ما عکس یادگاری انداخته و وعده‌های واهی می‌دهند!

مشابه اظهارات احسان لشگری را می‌توان در گفته‌های دیگر ملی‌پوشان همچون حسن رحیمی قهرمانی جهان، مسعود اسماعیل‌پور و عزت‌الهم اکبری هم شنید، چراکه این کشتی گیران هم همچون مربیان و همقطاران خود از وضعیت موجود گله‌مند هستند.

موج ناامیدی و انتقاد در شرایطی در خانواده بزرگ کشتی ایران بوجود آمده که این گوش شکسته‌ها حدود دو سال اخیر تحت بدترین شرایط ممکن در فدراسیون کشتی قرار داشتند و مثل همیشه با تکیه بر انگیزه و غیرت مثال زدنی و با کمترین امکانات، بهترین نتایج را نسبت به رشته‌های در سطح المپیک و جهانی کسب کرده‌اند.

کد خبر 234352
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز