همشهری‌آنلاین: سرپرست وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه معاون امور جوانان مأمور رسیدگی به تخلفات صورت گرفته در پرداخت وام ازدواج از سوی بانک‌ها شده است، گفت: به زودی گزارش تخلفات انجام شده را به اطلاع عموم می‌رسانیم.

خانه ملت نوشت: سیدرضا صالحی امیری با اشاره به مشکلات اصلی ورزش طی مدت اخیر و اختصاص نیافتن منابع کافی برای اردوی تیم‌های ملی گفت: مشکلات عدیده‌ای طی چند ماه گذشته برای فدراسیون‌های مختلف ورزشی پیش آمده بود و روسا و سرپرستان این فدراسیون‌ها را با مشکل مواجه کرده بود، از طرف دیگر عدم قدرت اجرایی سرپرستان فدراسیون‌ها برای تصمیم‌گیری به این مشکلات دامن می‌زد که منجر به اعتراض ورزشکاران و انعکاس این موضوع در رسانه‌ها شد.

وی افزود: از زمان پذیرش این سمت تمرکز من برای رفع این مشکلات زیاد شد که با یاری خداوند، تلاش مسئولان وزارتخانه و مدیریت برنامه‌ریزی کشور و با دستور مستقیم رئیس جمهور برای رفع مشکلات، تقریباً نیازهای ضروری فدراسیون‌ها برطرف شد و در حال حاضر می‌توان این نکته را عنوان کرد که تا پایان فصل پاییز مشکلات اصلی فدراسیون‌ها و به خصوص فدراسیون‌هایی که در حال اعزام تیم هستند رفع شده و مشکل مالی چندانی نخواهند داشت.

سرپرست وزارت ورزش و جوانان برطرف شدن موانع و مشکلات ورزش را در سایه رفع مشکل بودجه خواند و به خانه ملت گفت: اغلب فدراسیون‌های ما با مشکل کمبود منابع روبرو هستند و نمی‌توان گفت که مشکل مالی به طور کامل وجود ندارد، هم اکنون 12860 هیأت ورزشی داریم که همه مشکل مالی دارند، اما با همین منابع محدود توانستیم مشکلات موجود را در حد اضطرار برطرف کرده و حداقل‌های حرفه‌ای را فراهم کنیم.

وی همچنین در رابطه با تفکیک وزارت ورزش و جوانان توضیح داد: در شرایط فعلی، دولت قایل به این تفکیک نیست و قصد ندارد این وزارتخانه را تفکیک کند براین اساس در حال حاضر هیچ تغییر ساختاری در وزارت ورزش و جوانان اتفاق نمی‌افتد.

صالحی امیری در رابطه با پرداخت وام‌های ازدواج به خانه ملت گفت: در حال حاضر خبری اعلام نمی‌کنم چرا که اساساً تصمیم من برای اعلام اخبار حوزه سرپرستی‌ام این است که تا موضوعی قطعی نشده آن را عنوان نکنم و در رابطه با وعده و وعید‌ها مصاحبه‌ای انجام ندهم، هر وقت اقدامی صورت گرفت و از تصمیم به عمل رسید موضوع را رسانه‌ای می‌کنیم.

وی با اشاره به موضوع تخلفات در پرداخت وام ازدواج از سوی بانک ها که پیش از این اتفاق افتاده بود، گفت: برای بررسی این موضوع معاون امور جوانان را مأمور کردم که به موضوع تخلفات رسیدگی کند و تا به نتیجه مشخصی نرسیدیم گزارشی را ارایه نخواهیم کرد اما تأکید روی بررسی این موضوع زیاد است که به زودی گزارشی از آن ارایه می‌شود.

کد خبر 232674
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز