سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۵:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: آخرین گزارش‌ها درباره مایکل شوماخر قهرمان مشهور اتومبیلرانی آلمانی که بیش از دو ماه پیش در یک حادثه وخیم اسکی دچار ضربه و خونریزی مغزی شد، چندان امیدوارکننده نیست.

michael schumacher

به گزارش دیلی میل کارشناسانی که درمان شوماخر دخیل نیستند، اما در این نوع آسیب‌های مغزی صاحب‌نظرند، می‌گویند ممکن است این راننده حرفه‌ای ۴۵ ساله هیچگاه بهبودی کامل پیدا نکند.

پزشکان در بیمارستان دانشگاهی گرنوبل فرانسه که شوماخر در آن بستری است گفته‌اند که در طول سه هفته اخیر در حال خارج کردن تدریجی و آهسته شوماخر از حالت اغمای القاشده‌ هستند. القای اغما بوسیله پزشکان با داروهای بیهوشی یا سردکردن شدید در موارد ضربات مغزی به این علت انجام می‌گیرد که با کاهش دادن فعالیت مغز از آسیب بیشتر به آن پیشگیری شود.

گرچه پزشکان شوماخر می‌گویند در مرحله تدریجی بیدار کردن او هستند، اما کارشناسان دیگر مانند دکتر تیپو عزیز، استاد جراحی اعصاب دانشگاه آکسفورد معتقدند بیدار نشدن شوماخر پس از این مدت نسبتا طولانی بیانگر شدت آسیب مغزی اوست و احتمال بهبودی کامل او را کم می‌کند.

دکتر آنتونی استرانگ استاد بازنشسته جراحی اعصاب کینگز کالج لندن نظر محتاطانه‌تری دارد. او می‌گوید: «در ۹۰ درصد موارد بهبودی در طول ۹ تا ۱۲ ماه رخ می‌دهد، و هنوز می‌توان به شواخر وقت داد. اما هر چه فرد مدت بیشتری در حالت اغما بماند، احتمال بهبودی کمتر می‌شود.»

دکتر کالین شیف، متخصص جراحی اعصاب در بیمارستان ملی عصب‌شناسی و جراحی اعصاب در لندن می‌گوید، مدت بستری بودن شوماخر و قرار داشتن او در حالت اغمای القایی آینده او را تعیین خواهد

به گفته او پزشکان در این مدت با انجام مرتب اسکن‌ مغزی با ام آر آی می‌توانند عوارض ثانوی را که موجب بدتر شدن وضعیت مغز او می‌شوند، را شناسایی کند. شیف معتقد است که اگر شوماخر نهایتا از اغما بیرون بیاید، احتمال به علت مدت طولانی که در این حالت گذرانده است، احتمالا دچار معلولیت‌های قابل‌توجهی خواهد شد.

به گفته او گرچه موارد نادری وجود داشته که فرد پس از ماه‌ها و سال‌ها از حالت از اغما خارج شده و توانایی برقراری ارتباط با دیگران را پیدا کرده است، بعید است در مورد شوماخر چنین اتفاقی بیفتد.

کد خبر 251823

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز