همشهری آنلاین: پلیس فرانسه تحقیقات خود را درباره‌ حادثه‌ا‌ی که برای میشائیل شوماخر هنگام اسکی رخ داد، آغاز کرد. این قهرمان اتومبیل‌رانی فرمول یک که دچار ضربه‌ مغزی شدیدی شده، همچنان در بیهوشی به‌سر می‌برد.

M.Schumacher

کلاه ایمنی میشائیل شوماخر، قهرمان هفت دوره‌ مسابقات اتومبیل‌رانی "فرمول یک"، که در اثر اصابت با صخره خرد شده بود، روزشنبه (14 دی) از سوی ماموران پلیس فرانسه ضبط شد. بر پایه‌ گزارش خبرگزاری‌ها، پسر ۱۴ ساله‌ میشائیل شوماخر نیز مورد بازجویی قرار گرفته است.

به گزارش دویچه‌وله، شوماخر که ۴۵ سال دارد، روز یک‌شنبه (۲۹ دسامبر/۸ دی) در ارتفاعات آلپ فرانسه در منطقه‌ تفریحی مریبل سرگرم اسکی بود که دچار سانحه شد و به تخته سنگ عظیمی برخورد کرد. به گفته‌ پزشکان، شوماخر از ناحیه‌ سر به شدت آسیب دیده است.

این ورزشکار ورزیده و پسرش، پس از حادثه به بیمارستان گرنوبل منتقل شدند. به گفته‌ پروفسور ژرار سایان، متخصص آسیب‌های مغزی و نخاعی این بیمارستان، شوماخر دچار ضربه‌ مغزی شدیدی شده است.

ژان فرانسوآ پاین، سرپرست تیم بیهوشی بیمارستان اعلام کرد که شوماخر پس از دو عمل جراحی، همچنان در حال بیهوشی مصنوعی به‌سر می‌برد. پزشکان وضعیت این قهرمان پیشین اتومبیل‌رانی را "وخیم"، ولی ثابت ارزیابی می‌کنند.

ابراز همدردی هواداران

خبر حادثه‌ای که برای این ورزشکار محبوب روی داده، علاقه‌مندان او در آلمان را در بهت و تاثر فرو برده است. برخی از این هواداران، روز جمعه (13 دی) به مناسبت ۴۵ـ مین سال تولد وی در گرنوبل، پیرامون بیمارستان گردآمدند تا هم‌دردی خود را با خانواده‌ وی ابراز کنند.

"باشگاه اتومبیل‌رانی فراری" چندی پیش از علاقه‌مندان شوماخر خواسته بود در روز تولد او "برای ادای احترام به این اسطوره‌ مسابقات اتومبیل‌رانی" در محل حاضر شوند. این باشگاه، خود بیش از ۲۰ دستگاه اتوبوس در اختیار هواداران او گذاشته بود.

همسر میشائیل شوماخر، کورینا، دو فرزند وی، همچنین پدر و مادر این قهرمان، صبح روز جمعه به گرنوبل سفر کرده بودند. خانواده‌ شوماخر در صفحه‌ اینترنتی خود"از پشتیبانی بی‌نظیر" علاقه‌مندان قدردانی کردند: «این همدردی باورنکردنی، ما را به شدت تحت تاثیر قرار داد.»

هواداران شوماخر، از تمامی شهرهای آلمان، به ویژه شهر زادگاه او، کرپن در نزدیکی کلن نیز از طریق ارسال نامه، کارت و اس‌ام‌اس زادروز ۴۵ سالگی او را تبریک گفتند و همدردی خود را با خانواده‌ وی ابراز داشتند.

 

کد خبر 244660
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز