همشهری‌آنلاین: مایکل شوماخر قهرمان هفت دوره از رقابت های فرمول در حین اسکی دچار حادثه شده و وضعیت وی در بیمارستان شهر گرونوبل فرانسه وخیم اعلام شده‌است.

مایکل شوماخر

براساس گزارش بی بی سی، این قهرمان 44 ساله آلمانی در اثر این سانحه دچار ضربه مغزی شدید شده‌است در کما به سر برده و به محض رسیدن به بیمارستان تحت جراحی قرار گرفت.

وی صبح روز یکشنبه در کوهستان آلپ به همراه پسرش درحال اسکی بود که این سانحه رخ داد و سر او با یک صخره برخورد کرد. با وجود اینکه شوماخر در حین سانحه کلاه ایمنی به سر داشت، اما آسیب شدیدی به مغز او وارد شده‌ و به کما رفته است. تاکنون دو جراحی برروی او انجام گرفته است.

مایکل شوماخر

به گفته روزنامه آلمانی بیلد، جراحان برای کاهش فشار از روی مغز او در جمجمه‌اش حفره‌هایی ایجاد کرده‌اند. گزارش‌های اولیه حاکی از این موضوع هستند که وی پس از وقوع حادثه با پای خود از محل دور شده و تنها احساس لرزش شدید می‌کرده‌است. این حادثه در مرکز اسکی مریبل فرانسه رخ داده‌است.

شوماخر که تا چند روز دیگر 45 ساله میشود، سال گذشته از رقابت‌های فرمول یک برای بار دوم خداحافظی کرد، وی طی ۱۹ سال دوران حرفه‌ای‌اش در فرمول یک برنده ۹۱ مسابقه شد و هفت بار بر سکوی قهرمانی جهان ایستاد و از این رو پر افتخارترین راننده فرمول یک تاریخ به شمار می‌رود.

این هفت قهرمانی دو بار با تیم بنتون (۱۹۹۵ و ۱۹۹۴) و پنج بار با تیم فراری (۲۰۰۰ تا ۲۰۰۵) بود. وی پس از کسب رتبه دوم فرمول یک در سال 2006، اعلام بازنشستگی کرد. پس از آن شوماخر در یک حادثه موتورسواری در اسپانیا بشدت آسیب دید اما بهبود یافت و در سال ۲۰۱۰ با تیم مرسدس دوباره به پیست مسابقات برگشت اما مقامی به دست نیاورد.

کد خبر 244193
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز