همشهری آنلاین: میشائیل شوماخر، قهرمان مسابقات اتومبیلرانی که به هنگام اسکی به شدت آسیب دیده بود، هفته‌هاست که در کمای مصنوعی به سر می‌برد. حالا پزشکان روند بیدار کردن او را آغاز کرده‌اند، روندی همراه با امید و ترس.

M.Schumacher

قرار است میشائیل شوماخر، قهرمان سابق مسابقات اتومبیلرانی "فرمول یک"، در روندی چند مرحله‌ای از کمای مصنوعی خارج شود. زابینه کهم، مدیر برنامه‌های شوماخر با اشاره به درازمدت بودن این روند اعلام کرده است که پزشکان میزان داروهای بیهوشی را کم کرده‌اند.

پیش از این برخی روزنامه‌ها اخباری منتشر کرده بودند حاکی از تصمیم پزشکان برای پایان دادن به کمای مصنوعی شوماخر. ظاهرا انتشار این اخبار مدیر برنامه‌های شوماخر را به اظهار نظر رسمی وا داشته است، اما زابینه کهم در عین حال گفت که درباره مراحل مختلف این روند درازمدت پزشکی اطلاعاتی در اختیار رسانه‌ها قرار نخواهد گرفت.

خطرات و عوارض جانبی

به گزارش دویچه وله،‌ شوماخر ۲۹ دسامبر ۲۰۱۳ هنگام اسکی در کوه‌های آلپ آسیب شدیدی دید. سر شوماخر در این حادثه به یک صخره خورده بود. پس از انجام دو عمل جراحی بر مغز او، پزشکان تصمیم گرفتند شوماخر را در کمای مصنوعی نگه دارند تا شاید با کاهش فشار درون مغز وضعیت بحرانی او پایان گیرد.

کمای مصنوعی به علت عوارض جانبی داروهای بیهوشی خطراتی را نیز به همراه دارد. با طولانی شدن کمای مصنوعی احتمال لخته شدن خون در بدن یا عفونت ریه افزایش می‌یابد. همچنین ممکن است مغز دچار آسیب‌های جدی و ماندگار شود.

تقاضای خانواده: احترام به حریم خصوصی

حادثه اسکی که جان میشائیل شوماخر را به خطر انداخت، دوستداران او در سراسر جهان را در بهت و اندوه فرو برد. خانواده‌ شوماخر بارها از مردم بابت همدردی‌شان تشکر کرده است، اما خواستار احترام به حریم خصوصی خانواده نیز شده است.

در جدیدترین اظهارات، خانواده شوماخر ضمن اشاره به وظیفه رازداری ‌پزشکان تقاضا کرده است کسی با اخلال در کار پزشکان باعث ایجاد مزاحمت نشود.

 

کد خبر 247839
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز