همشهری آنلاین: رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی، سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را تحت عنوان «تقویت اقتصاد داخلی با نگاه به بازارهای بیرون» قلمداد کرد و گفت: با این نگاه، فعالیت‌های اقتصادی ایران باید با نگاه به درون (درون‌زا) ولی برون‌نگر باشد؛ یعنی هم جذب سرمایه‌گذاری خارجی کنیم و هم اینکه کالاهایمان در بازارهای بین‌المللی حضور داشته باشند.

به پایگاه رسمی صندوق توسعه ملی، سید صفدر حسینی در دیدار با یو هانگ یانگ سفیر چین در ایران، گفت: در سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی که اخیراً از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده، یک حکم به عنوان سیاستی کلی مورد اشاره قرار گرفته است مبنی بر اینکه سهم صندوق توسعه ملی تا قطع وابستگی درآمدهای دولت به نفت باید افزایش پیدا کند؛ بنابراین با این سیاست، شاهد افزایش بیشتری در منابع صندوق توسعه ملی طی سال‌های آتی خواهیم داشت.

وزیر اسبق امور اقتصادی و دارایی درباره "اقتصاد مقاومتی" توضیح داد: این سیاست از یک سو هم سیاستی درون‌زا برای استحکام بیشتر است؛ چراکه تجربه ما در دوران تحریم این است که نقاط قوت اقتصادمان باید شناسایی و بیشتر تقویت شود و نقاط ضعف‌مان تبدیل به فرصت و قوت شود و از یک سو هم باید در حوزه اقتصادی در تعامل سازنده با دنیا باشیم و بتوانیم سهم خود را در هر جا که امکان کسب منافع مشترک با دیگران وجود دارد، ایفا کنیم.

وی حضور صندوق توسعه ملی در بازارهای پول و سرمایه در سطح بین‌الملل را از برنامه‌های این صندوق در آینده نام برد و از خریداری سهام بنگاه‌های کم‌ریسک و خریداری اوراق قرضه دولت‌ها به عنوان شکل‌هایی از اجرایی شدن این برنامه یاد کرد.

رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی افزود: صندوق توسعه ملی در نظر دارد پروژه‌هایی را که سرمایه‌گذاران خارجی همراه با سرمایه‌گذاران ایرانی در ایران دارند تامین مالی کند.

کد خبر 251572
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز