همشهری آنلاین: رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی، سهامداران صندوق توسعه ملی را «نسل حاضر و نسل آینده ایران» دانست و با اشاره به ایجاد انحراف در حساب ذخیره ارزی، گفت: باید نظام‌نامه‌ها، راهبردهای و خط مشی‌ها به گونه‌ای طراحی شود تا صندوق توسعه ملی از اهداف خود منحرف نشود.

به گزارش پایگاه رسمی صندوق توسعه ملی، سید صفدر حسینی در آئین معارفه اعضای جدید هیئت عامل و معاونان و مدیران صندوق توسعه ملی، با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری، گفت: به نظر می‌رسد سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، پس از سند چشم‌انداز 20 ساله نظام و سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی، می‌تواند برای اقتصادی که نگاهش به توانمندسازی خود و حضور فعال در عرصه جهانی است، به عنوان یک مجموعه یا منظومه مکمل همدیگر مایه موفقیتی شود که طی آن اقتصادی در شأن ملت ایران در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی به منصه ظهور گذاشته شود.

نگاه هوشمندانه نظام برای خداحافظی با بودجه نفتی

رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی، تعلق یکی از بندهای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی به صندوق توسعه ملی را حاکی از حساسیت نظام و کشور به این صندوق دانست و اظهار داشت: این بند نشان‌دهنده نگاه هوشمندانه نظام به صندوق توسعه ملی است که در آینده سهم این صندوق از درآمدهای نفتی به گونه‌ای افزایش پیدا کند که اتکای بودجه دولت به درآمدهای نفت به حد صفر برسد.

وی با ابراز امیدواری نسبت به باور و اعتقاد کامل کارشناسان، مدیران، اعضای هیئت عامل، هیئت امنا و هیئت نظارت صندوق توسعه ملی نسبت به مأموریت‌های صندوق توسعه ملی، بر حرکت جمعی، خردمندانه و هوشمندانه همراه با برنامه‌ریزی صحیح و ترسیم افق‌های روشن برای راهبری صندوق توسعه ملی تأکید کرد و گفت: باید تلاش کنیم با کار فکری و جمعی، صندوق توسعه ملی در مدارهای بالاتری از شأن و جایگاه خود قرار دهد و این صندوق، منضبط‌تر از همیشه کار خود را دنبال کند. به عبارتی، صندوق باید در توسعه ملی تاثیرگذار باشد.

صفدر حسینی: حساب ذخیره ارزی از اهداف اصلی خود منحرف شد

دکتر حسینی با تقدیر از پایه‌گذاران صندوق توسعه ملی که ساز و کارهای شکل‌گیری این صندوق را ظرف سه سال گذشته فراهم کرده بودند، طراحی مسیر پیش رو را اقدامی مهم‌تر ارزیابی کرد و گفت: کشورمان تجربه حساب ذخیره ارزی را نیز دارد که البته این حساب نتیجه خوبی نداشت و از اهداف اصلی خود منحرف شد؛ بنابراین وظیفه داریم برای صندوق توسعه ملی از این دست اتفاقات رخ ندهد لذا باید نظام‌نامه‌ها، راهبردهای و خط مشی‌ها به گونه‌ای طراحی شود تا صندوق از اهداف خود منحرف نشود.

رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی در اشاره به رویکرد این صندوق در پنج ماه گذشته، اظهار داشت: طی این مدت تلاش کردیم روال و رویه‌های صندوق توسعه ملی را هر چه بیشتر با اهداف صندوق منطبق کرده و نظام‌نامه‌های ارزی و ریالی و تفاهم‌نامه‌های صندوق با بانک‌ها را در یک چارچوب منظم‌تر با افق روشن‌تر قرار دهیم؛ اگرچه مسیری که باید ترسیم شود مسیری طولانی است اما در همین مدت پنج ماهه، مسیر را با تجارب گذشته بهبود بخشیده و رو به جلو حرکت کرده ایم.

اختیارات هیئت امنای صندوق توسعه ملی بازگشت

وی با اشاره به واگذاری اختیارات هیئت امنای صندوق توسعه ملی به هیئت عامل این صندوق در بخشی از دوران کاری صندوق توسعه ملی ظرف سه سال گذشته، اظهار داشت: در جلسه اخیر هیئت امنای صندوق توسعه ملی، پیشنهاد کردیم اختیارات و وظایف راهبردی و کلیدی و مسئولیت‌های هیئت امنا به این هیئت بازگردد؛ چراکه دریافت خط مشی‌ها و راهبردها از هیئت امنای صندوق، می‌تواند برای صندوق به عنوان یک نقطه قوت محسوب شود. حتی اینکه بودجه صندوق توسط هیئت امنا تصویب شود نیز خیلی قانونمندتر است.

8 انتصاب جدید صفدر حسینی

بر طبق این گزارش، رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی در این مراسم ، دکتر سید سعید نوری نائینی را به عنوان معاون اقتصادی، دکتر محمد رضا شجاع‌الدینی را به عنوان معاون سرمایه‌گذاری داخلی، مسعود مزینی را به عنوان معاون سرمایه‌گذاری خارجی و اسداله رازانی را به عنوان معاون اداری، مالی و پشتیبانی صندوق توسعه ملی معرفی و احکام‌شان را اعطا کرد.

سید صفدر حسینی همچنین اکبر کلامی را به عنوان مدیریت امور مالی، محمد ربیع‌زاده را به عنوان مدیریت امور پیگیری وصول مطالبات، محمد مزرعتی را به عنوان مدیر همکاری‌های بین‌الملل و محمدعلی کریمی را به عنوان مدیر روابط عمومی معرفی کرد.

کد خبر 252567
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز