همشهری آنلاین: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اعلام وضعیت بودجه سال ۹۳ این دانشگاه گفت: برای نخستین بار در بودجه ۹۳ وابستگی دانشگاه آزاد به شهریه دانشجویان حدود ۹۰ درصد کاهش یافت.

به گزارش فارس،‌ حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد در حاشیه جلسه شورای مرکزی این دانشگاه در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دومین اجلاس شورای مرکزی دانشگاه در دوره مدیریتی جدید به ریاست آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و با حضور تمام اعضا برای تصویب بودجه سال 93 برگزار شد.

وی افزود: با تصویب بودجه 93 از ابتدای سال آینده تمام واحدهای دانشگاه آزاد می‌توانند از بودجه استفاده کنند.

وی کاهش وابستگی به شهریه دانشجویان را از وجوه بارز بودجه 93 برشمرد و گفت: وابستگی دانشگاه آزاد به شهریه دانشجویان در بودجه سال آینده 88 درصد کاهش یافت.

میرزاده ادامه داد: میانگین رشد شهریه دانشجویان نیز نسبت به سال 92 حدود 15 درصد است در حالی که تورم رسمی کشور بیش از 36 درصد اعلام شد.

رئیس دانشگاه آزاد اظهار داشت: باقی‌مانده بودجه دانشگاه آزاد نیز از سه محل دیگر تامین می‌شود، درآمدهای ناشی از فعالیت‌های اقتصادی در چارچوب تبدیل علم به ثروت، اخذ وام برای کارهای عمرانی و اقتصاد دانش‌بنیان راه‌های تامین بودجه دانشگاه آزاد است.

میرزاده اضافه کرد:‌ در تفاهم‌نامه با بانک ملی قرار شد بیش از 7 هزار و 500 میلیارد ریال وام برای گشایش کارهای عمرانی دریافت کنیم تا از طریق این وام نزدیک به 1میلیون و 800 هزار متر مربع از فضای فیزیکی عملیات عمرانی دانشگاه تا پایان سال 93 به اتمام برسد.

رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه این گونه بودجه‌نویسی در تاریخ دانشگاه بی‌سابقه بوده است، گفت: در سال 93 از مجموع 4 هزار و 486 میلیارد تومان بودجه تخصیص داده شده بیش از هزار و 500 میلیارد تومان بودجه صرف کارهای عمرانی می‌شود یعنی بیش از 36 درصد بودجه دانشگاه آزاد به امور عمرانی اختصاص یافته است.

به گفته وی همچنین با اجازه هیأت امنای مرکزی دانشگاه آزاد اموال مازاد این دانشگاه نیز تبدیل به احسن شده و حدود 327 میلیارد تومان اعتبار هم از این طریق حاصل می‌شود.

وی افزود: در این جلسه ترکیب شورای دانشگاه نیز تصویب شد و آئین‌نامه شورای اقتصاد دانش‌بنیان هم به تصویب رسید. تصویب تاسیس مرکز فرهنگی امام خمینی در لبنان و تغییر نام واحد شهر ری به واحد یادگار امام از دیگر مصوبات بود.

وی افزود:‌ همچنین تفاهم‌نامه معاونت پزشکی دانشگاه آزاد با وزارت بهداشت برای تاسیس مراکز پزشکی نیز به تصویب رسید و قرار شد یک مرکز آموزشی نیز برای فارسی‌ زبانان از سوی دانشگاه آزاد تاسیس شود.

کد خبر 251208
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز