چهارشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۶:۲۰
۰ نفر

گروه ادب و هنر: مدیر برنامه‌های نوروزی تلویزیون در فاصله ۲۳روز مانده به پایان سال مقابل نمایندگان رسانه‌های گروهی نشست و از برنامه‌ریزی مدیران جام‌جم برای تدارک سفره‌ای رنگین از برنامه‌های شاد و تماشایی خبر داد؛

فیلم تلویزیونی نوروز۹۳

 مهم‌ترین خبر هم اینکه برنامه‌های نوروزی همه شبکه‌ها از 27اسفند 92آغاز می‌شود و تا 13فروردین 93(2روز مانده به سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها) به پایان می‌رسد. ضمن اینکه «کلاه‌قرمزی 93» طبق معمول چند سال اخیر روی آنتن نوروزی شبکه2می‌رود تا به همه حرف و حدیث‌ها پایان دهد.

17فیلم ایرانی، 126فیلم خارجی

به گزارش همشهری، سهم سینمای ایران از کنداکتور پخش نوروز هر روز یک فیلم تازه است. یعنی در واقع هر کدام از شبکه‌های تلویزیونی در تعطیلات سال نو حداقل یک فیلم سینمایی جدید ایرانی پخش می‌کنند. این رقم برای فیلم‌های جدید خارجی بیش از 7برابر فیلم‌های ایرانی است. بی‌تردید برگ برنده تلویزیون در نوروز 93پخش «12سال بردگی» استیو مک‌کویین است که در 9رشته نامزد دریافت جایزه اسکار شده و صبح دوشنبه آینده به وقت تهران مشخص می‌شود چند جایزه از مراسم امسال برده است. 12سال بردگی که از مهم‌ترین فیلم‌های فصل جوایز است، هنوز در برخی کشورها به نمایش عمومی درنیامده و اینکه نسخه قانونی و رسمی آن چطور سر از تلویزیون ایران درآورده، محل بحث است. این درام تاریخی 134دقیقه‌ای در آمریکا به‌خاطر داشتن صحنه‌های بسیار خشن و چند صحنه غیراخلاقی با درجه R اکران شده است؛ به این معنی که تماشاگران زیر 17سال حتما باید همراه پدر یا مادر یا یک بزرگ‌تر فیلم را ببینند. حالا باید دید نسخه ایرانی 12سال بردگی چند دقیقه است و چه ساعتی روی آنتن می‌رود.

ایرانی‌های روی آنتن

«حوض نقاشی» مازیار میری، «ضد‌گلوله» مصطفی کیایی که شب سال نو پخش می‌شود، «آزمایشگاه» حمید امجد و «پسر آدم، دختر حوا» ازجمله فیلم‌های ایرانی نوروز هستند. شبکه نمایش باکس‌های ویژه برای پخش درنظر گرفته که از آن جمله می‌توان به برنامه‌های یک ساعت با هیچکاک، مرور سینمای هند، سینمای کلاسیک، فیلم‌های سینمایی دنباله‌دار و مرور آثار بازیگران اشاره کرد. شبکه تماشا با بازپخش 7مجموعه ایرانی و خارجی به نام‌های معلم، آب‌پریا، زورو، مسافران، شام، پایتخت 3و آوای باران میزبان مخاطبان خواهد بود.در بخش فیلم‌های تلویزیونی، شبکه یک فیلم‌های به من نگو قراضه، ته خط، خسیس، به‌خاطر یک مشت دلار ناقابل و ماجراهای دکتر3 سوت را روی آنتن می‌برد. شبکه 2فیلم‌های پنجره، فریادهای خاموش، آخرین زمزمه، تندباد مایا و نام و نام خانوادگی را برای علاقه‌مندان به نمایش می‌گذارد، فیلم‌های همایش، عطر خوش زندگی، قالیچه سلیمان و چایی با بهارنارنج از شبکه 3پخش می‌شود. شبکه 4با 2فیلم نگار و سودابه و شبکه تهران با فیلم‌های زیر قیمت، تعطیلات و مسابقه ازدواج به استقبال نوروز می‌روند.

شبکه مجازی سریال

نوروز 92یک شبکه مجازی به نام سریال در تلویزیون راه افتاد؛ به این معنی که در هر ساعت از شبانه‌روز یکی از شبکه‌ها یک سریال روی آنتن داشت و تقریبا شبکه‌ای نبود که این مجموعه‌های مناسبتی را پخش یا بازپخش نکند. این اتفاق در نوروز 93هم افتاده و علاقه‌مندان می‌توانند در تمام 24ساعت سریال مورد نظر خودشان را انتخاب و آن را از یکی از شبکه‌ها تماشا کنند.

ساعت پخش مجموعه‌ها و فیلم‌های نوروزی

«پایتخت3» هر روز ساعت 22:15 از شبکه یک پخش و در 2نوبت 1:30و 15روز بعد‌ تکرار می‌شود. «خوب، بد‌، زشت» ساعت 21:30روی آنتن شبکه 2می‌رود و تکرار آن در 2نوبت 2بامداد و ساعت 14روز بعد خواهد بود. «روزهای بد در» ساعت 20:45از شبکه 3پخش می‌شود و 2تکرار در ساعت‌های 24بامداد و ساعت 16روز بعد دارد. شبکه تهران «ما فرشته نیستیم» را ساعت 23:15روی آنتن می‌برد و ساعت 19روز بعد تکرار می‌کند. شبکه تماشا هم همه سریال‌های نوروزی را به‌ترتیب از ساعت 18تا 23بازپخش خواهد کرد. ساعت پخش فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی هم از این قرار است: شبکه یک ساعت 16‌، شبکه 2ساعت 23، شبکه 3ساعت 23:15، شبکه 4ساعت 18‌، شبکه تهران ساعت 13:30و شبکه قرآن 14:30.

کد خبر 251094

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز