همشهری آنلاین: معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: شش هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق نوآوری و شکوفایی برای اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان در سال ۹۳ در نظر گرفته شده است.

«سورنا ستاری» روز پنجشنبه 92/12/01 در گفت و گو با خبرنگاران در اصفهان افزود: اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان آغاز شده است و بزودی به 10 شرکت منتخب این تسهیلات پرداخت می‌شود.

وی بودجه فعلی صندوق نوآوری و شکوفایی را یکهزار میلیارد ریال اعلام و اظهار کرد: شرکت‌هایی که به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری معرفی شوند، پس از بررسی شرایط، این تسهیلات را دریافت می‌کنند.

وی گفت: کارگروهی در این زمینه برای بررسی صلاحیت شرکت‌های دانش بنیان و حمایت از آنها تشکیل شده است.

وی اظهار امیدواری کرد که با این اقدامات بتوان در زمانی کوتاه توان شرکت‌های دانش بنیان را افزایش داد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: تاکنون یکهزار و 300 شرکت دانش بنیان در کشور ثبت شده است که این شرکت ها از پرداخت مالیات و حق گمرکی معاف هستند.

وی اضافه کرد: اقدامات مفیدی برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان انجام شده و امید است به گونه ای عمل کنیم که کل اعتبار این بخش جذب شود.

ستاری با تاکید بر گسترش پژوهش کاربردی گفت: دانشگاه‌ها باید به این نقطه برسند که دوران صرف آموزشی به پایان رسیده است و به کارهای پژوهشی و کاربردی روی آورند.

به گزارش ایرنا، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری روز پنجشنبه92/12/01 برای بازدید از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و دانشگاه صنعتی اصفهان به این شهر سفر کرده است.

کد خبر 250356
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز