سه‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: هزاران کسبه و صنعتگران ایتالیایی علیه بحران و سیاست‌های اقتصادی دولت در پایتخت این کشور دست به تظاهرات زدند.

تظاهرات علیه سیاست های اقتصادی دولت در ایتالیا

به گزارش ایرنا، هزاران کسبه و صنعتگر ایتالیایی روز سه شنبه از سراسر ایتالیا در پایتخت حضور یافتند و در مرکز شهر رم علیه سیاست‌های اقتصادی دولت و بحران تظاهرات کردنده و خواستار تغییر مسیر فوری دولت جدید شدند.

معترضین با شعار ایتالیا بدون شرکت‌ها وجود نخواهد داشت و آینده امان را در دست بگیریم وارد میدان شده و بطور صلح امیز در خیابان‌های مرکزی شهر تظاهرات کردند.

مارکو ونتوری رییس اتحادیه کسبه ایتالیا گفت: دولت باید به اعتراض ما گوش دهد. ما دیگر نمی توانیم ساکت بمانیم. تاکنون وعده های زیادی به ما داده شده اما هیچ پاسخ مناسبی نداده اند. در سال 2013 میلادی 372 هزار شرکت تعطیل شدند و ناتوانی دولت و نهادها در مقابله با گره های موجود، مانع بهبود اقتصادی و حل مشکل بیکاری شد.

یکی از معترضین گفت:ما دیگر صبرمان تمام شده است . ما از روی ناامیدی و پس از گذشت یک سال درخواست از دولت پیشین ، اعتراض ، هشدار و شکایت از سیاست های بی تاثیر وارد میدان شدیم. ما به سیاست های اقتصادی دولت اعتراض داریم و کشور دیگر نمی تواند به خود اجازه دهد تا اصلاحات را به تعویق بیندازد.

انجمن های برگزار کننده این تظاهرات اعلام کردند که بیش از 60 هزار نفر در ان شرکت کردند و اینکه دولت جدید و پارلمان باید به نارضایتی انها توجه کرده و سیاست های اقتصادی را تغییر دهد.

در 5 سال اخیر روزانه یک هزار شرکت در ایتالیا بر اثر بحران اقتصادی تعطیل شد و ثروت تولیدی این کشور نیز 9 درصد کاهش یافت،شاخص بیکاری دو برابر شده و از 6.4 درصد به 12.7 درصد رسید و مجموعا یک میلیون و 200 هزار نفر به جمعیت بیکاران اضافه شد. فشار مالیاتی نیز به 44.3 درصد تولیدات ناخالص ملی رسید در حالی که فشار مالیاتی واقعی 54 درصد است.

بحران اقتصادی سبب کاهش 86 میلیارد یورو تولیدات ناخالص ملی در طی پنج سال و همچنین کاهش مصرف به ارزش 111 میلیارد یورو شد و به این ترتیب ایتالیا در این دوران در مجموع متحمل 197 میلیارد یورو زیان شده است.

کد خبر 250176
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز