رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به توقیف حدود ۱۹هزار و ۷۰۰دستگاه خودرویی که بیش از یک میلیون تومان بدهی جریمه داشتند گفت: متأسفانه ۵۸درصد از مجروحان تصادفات پایتخت امسال در بیمارستان‌ها فوت کرده‌اند که این امر زنگ خطری برای وزارت بهداشت است.

به گزارش ایسنا، سردار حسین رحیمی افزود: در 10ماهه امسال 93هزار نفر به 9واحد رسیدگی به اعتراضات جرایم رانندگی مراجعه کردند که 35هزار نفر از آنها به‌دلیل تکرار تخلف به کلاس‌های آموزشی فرستاده شدند.وی با تأکید بر اینکه حدود 800راننده‌ای که بیش از 30نمره منفی داشتند در سال‌جاری از رانندگی محروم شدند افزود: در عین حال مأموران پلیس راهور تهران امسال 1182خودرویی را که رانندگان آنها اقدام به مخدوش‌کردن پلاک یا پوشاندن آن برای ورود به محدوده‌های طرح ترافیک و زوج یا فرد کرده بودند توقیف کردند و رانندگان آنها را به مراجع قضایی ارجاع دادند.

کاهش 7درصدی آمار قربانیان رانندگی در تهران

وی با اشاره به اینکه تیم‌های تست سلامت رانندگان با رانندگان پرخطر برخورد کردند، افزود: بر این اساس در 10ماهه امسال 258راننده‌ای که اقدام به استفاده از مشروبات الکلی، مواد‌مخدر یا مواد روانگردان کرده بودند، ضمن محرومیت 6ماهه از رانندگی و جریمه 200هزار تومانی و توقیف خودرویشان با تشکیل پرونده به مراجع قضایی فرستاده شدند. وی با تأکید بر اینکه در سال‌جاری شمار کشته‌های تصادفات رانندگی در تهران 7درصد کاهش داشت افزود: 26/5درصد این کشته‌ها راکبان موتورسیکلت، 11/2درصد رانندگان خودرو، 10/5درصد سرنشینان،  5/6درصد عابران پیاده و یک درصد دوچرخه‌سواران بودند. از سوی دیگر 25درصد کشته‌های تصادفات در صحنه، ‌14درصد حین انتقال به بیمارستان و 58درصد نیز در بیمارستان فوت کردند.

همت و امام علی دارای بیشترین تصادفات بزرگراهی

وی با اشاره به اینکه 30درصد تصادفات فوتی پایتخت در محورهای بزرگراهی رخ می‌دهد، گفت: آمارها نشان می‌دهد بزرگراه‌های همت و امام علی بیشترین تصادفات بزرگراهی را به‌خود اختصاص داده‌اند. رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به اجرای طرح ویژه تشدید برخورد با تخلفات شبانه در پایتخت گفت: ‌طی 15روز اجرای این طرح تصادفات جرحی 70درصد کاهش داشت و تصادف فوتی نیز نداشتیم. وی به پل صدر اشاره کرد و گفت: هیچ تصادفی در پل صدر و تونل نیایش نداشتیم و تخلفات رانندگی نیز از زمان زیر بار رفتن این پل به‌شدت روند نزولی داشته است. رحیمی با تأکید بر اینکه طرح ویژه ترافیکی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از اول اسفندماه برای خریدهای نوروزی آغاز می‌شود گفت: بر این اساس تلاش کرده‌ایم تا ظرفیت پارکینگ‌ها افزایش یابد. از سوی دیگر برخورد جدی با پارک‌های حاشیه‌ای نیز در دستورکار پلیس قرار می‌گیرد. وی با اشاره به اینکه نیروهای پلیس از اول اسفندماه تا شب عید در حالت نیمه‌ آماده‌باش خواهند بود، درخصوص تغییر احتمالی ساعات اجرای طرح زوج یا فرد گفت: هیچ تغییری در ساعات اجرای طرح زوج یا فرد و طرح ترافیک صورت نخواهد گرفت. از سوی دیگر کنده‌کاری در معابر نیز از 15اسفندماه ممنوع است.

 

کد خبر 249069

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز