دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: موسسه خیریه شمیم کوثر با هدف کمک به کودکان یتیم و خانواده‌های نیازمند در سال ۱۳۸۴ بطور رسمی توسط خانم ثریا بنایی تاسیس و آغاز به فعالیت کرده است.

موسسه خیریه

ثریا بنایی موسس این خیریه می‌گوید: پدرم از کودکی مشوق من در انجام کارهای خوب بود ،وقتی که کودک بودم همیشه می‌گفت: در روز حتما یک کار خوب انجام بده تا با آرامش بخوابی.با این طرز فکر من بزرگ شدم. کارهای نیک سرمشق من بود و همین طور در مراحل مختلف همیشه دوست داشتم کسی که احتیاج به کمک دارد را حمایت کنم.

از سال 1373 رسما به عنوان نیکوکار داوطلب در یکی از موسسات خیریه تهران همراه با بانوان نیکوکار دیگر به مدت 8 سال مشغول رسیدگی به امور ایتام شدم. گستردگی نیازهای این عزیزان مرا بر آن داشت تا زوایای دیگری از زندگی پر از مشقت آنان را که رسیدگی به آن در توان آن موسسه خیریه نبودرا مورد بررسی بیشتر قرار داده و به فکر تاسیس خیریه‌ای که بتواند این آرمان را به تحقق رساند، افتادم.

تاسیس این خیریه مراحل و شرایط خاصی را می طلبید که نیاز به زمان، حمایت های مالی و فردی فراوانی داشت. همزمان باپیگیری احداث این خیریه در یکی از مراکز بهزیستی مخصوص کودکان مشغول به کار شدم تا بتوانم بیشتر ازنزدیک با روحیات و خواستها و نیازهای این عزیزان آشنا شوم.

به لطف خدا و همراهی وحمایت دیگر عزیزان در اردیبهشت ماه 1384 خیریه شمیم کوثر پس از طی مراحل قانونی تاسیس شد. که در آغاز تنها با حمایت  2 خانواده کار را شروع کردیم و در حال حاضر38 خانواده که 73 نفر هستند را تحت پوشش داریم. حمایت و خدمات ما شامل کمک هزینه‌های زندگی، تحصیلی، درمانی، پوشاک و مسکن است. هدف این خیریه حمایت خانواده‌های تحت پوشش در حد شایسته یک هموطن سربلند است.

حمایت تحصیلی از این کودکان اولویت ماست که آینده روشن آنها را به ارمغان می آورد و این امید همواره وجود دارد که این عزیزان روزی خود دست هموطن نیازمند دیگری را گرفته و بگرمی بفشارند.

 

فعالیت‌های موسسه

خیریه شمیم کوثر توسط بانوان نیکوکار اداره می‌شود‌. برخی از این افراد در قسمت اداری و تعدادی در گروه تحقیق و
بررسی وضع خانواده‌های نیازمند مشغول به فعالیت هستند و تعداد دیگری که از هنر آشپزی بهره کافی برده‌اند در تهیه غذا، ترشیجات و انواع مربا مشغول به فعالیت هستند‌. بدیهی است که حاصل زحمات این افراد به نفع خیریه به فروش می‌رسد. این موسسه برای کمک به ایتام روزانه مبادرت به فروش غذا می‌کند.

مجله چهره‌ها و نهاد‌های نیکوکاری

اهداف خیریه
تحت پوشش قرار دادن خانواده‌های ایتام و نیازمندان و رفع نیاز آنها از قبیل:
- تهیه و تامین مواد غذایی به صورت ماهانه
- تهیه و تامین مواد بهداشتی به صورت ماهانه
- تهیه و تامین پوشاک نو؛ پوشاک شب عید، پوشاک زمستانی
- تامین کلیه مخارج درمانی خانواده ها به ویژه بیماران دیالیزی و سرطانی
- تامین هزینه‌های ایاب و ذهاب بیماران تحت پوشش خیریه به مراکز درمانی
- حمایتهای آموزشی فرزندان خانواده ها از مرحله دبستان تا پایان دانشگاه
- تامین اجاره مسکن
- تامین هزینه تعمیرات مسکن
- تامین وسایل منزل
- تهیه جهیزیه برای نوعروسان و تامین مخارج ازدواج پسران موسسه

کد خبر 248789
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز