همشهری آنلاین: عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به برخی فیلم‌های حامی فتنه در جشنواره گفت از وزیر ارشاد دعوت خواهیم کرد تا درباره برخی فیلم‌های جشنواره توضیح بدهد.

مجلس

به گزارش فارس، مرتضی آقاتهرانی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: قبل از آغاز دهه فجر آقای ایوبی معاون وزیر ارشاد به کمیسیون فرهنگی مجلس آمد و ما با ایشان درباره فیلم‌هایی که قرار است در جشنواره به نمایش درآید، صحبت کردیم.

وی ادامه داد: ما جاهایی را خطوط قرمز می‌بینیم، مثلا در برخی فیلم‌ها به بدترین شکل ممکن به سبک زندگی اسلامی پرداخته می‌شود یا به ارزش‌ها تهاجم می‌شود.

برخی از آنها هم فتنه و فتنه‌گری را توجیه می‌کند. برخی از این فیلم‌ها به راحتی به ارزش‌ها توهین می‌کنند و برخی هم فتنه و فتنه‌گری توجیه می‌کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اظهارداشت: من تعجب می‌کنم که این فیلم‌ها چطور به جشنواره راه پیدا کرده‌اند، در حالی که پیش از این با معاون وزیر صحبت شده بود.

هرچیزی قاعده و قوانینی دارد. مگر جشنواره ضوابط ندارد؟ اصل انقلاب اسلامی را در دهه‌ای که متعلق به انقلاب است، زیر پا می‌گذارند.

آقاتهرانی تصریح کرد: گویا ساده‌تراز این حرف‌ها مسائل زیر پا می‌رود. فکر نمی‌کنم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این‌قدر ضعیف باشد که در شناختن این آثار ضعف داشته باشد آن هم در دهه‌ای که متعلق به انقلاب، امام و شهداست و نمی‌دانم که فردا این دوستان چه توجیهی خواهند داشت.

وی افزود: علی‌رغم اینکه ما پیش از این با آقای جنتی و آقای ایوبی صحبت کرده‌ایم، اما باز هم از آقای جنتی دعوت خواهیم کرد تا درباره برخی از فیلم‌های جشنواره توضیح بدهند.

آیا مطالبات انقلاب و رهبری این است؟ وقتی هم که سوالات نمایندگان مجلس مطرح می‌شود، می‌گویند مجلس به ما کارت زرد می‌دهد و نمی‌گذارند که دولت کارش را انجام بدهد.

اتفاقا ما می‌خواهیم که کارشان را انجام بدهند. کسی مخالف فیلم و سینما و هنر نیست. ولی اسم هنر مبتذل را هنر نگذاریم. ما در این زمینه باید قید و بند درست و حسابی داشته باشیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه شاید خود مسئولین برایشان اشکال ندارد و یا حساسیت‌های درستی ندارند، توضیح داد: آدم‌هایی که اجازه می‌دهند چنین فیلم‌هایی به جشنواره راه پیدا کند، فرهنگی نیستند.

هر کاری که انجام می‌شود، ضوابطی دارد. پس اگر ضابطه نیست، پس مجری درست عمل نمی‌کند.

وی گفت: من برخی از فیلم‌های جشنواره را دیده‌ام و به نظرم هرکدام مسئله و مشکلی دارد. مثلا می‌گویند آنهایی که در فتنه بودند، مظلوم بودند، چه کسی مظلوم بود؟ به راحتی در موضوع فتنه عادی سازی می‌کنند.

برخی از این فیلم‌ها به راحتی ارزش‌های دینی را سرکوب می‌کنند و کاری می‌کنند که سبک زندگی دینی و اسلامی لگدمال شود. همه این موارد جای پیگیری دارد.

کد خبر 248776
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز