مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب‌های ایران با بیان اینکه حل مناقشات اراضی محدوده‌ها و حواشی تالاب‌ها به دادستانی محول شده، گفت: لازم است که روند تصویب قانون مدیریت و حفاظت تالاب‌ها در مجلس شورای اسلامی تسریع شود.

واگذاری حل مناقشات اراضی تالاب‌ها به دادستانی

 محسن سلیمانی روزبهانی درجمع خبرنگاران با تأکید بر ضرورت توجه دولتمردان به کارکردهای تالاب‌های کشور اظهار داشت: تالاب شادگان و هامون پیش از خشک‌شدن به‌ترتیب معیشت بیش از 5هزار خانوار و 70هزار خانوار را تأمین می‌کند. وی با بیان اینکه مسئله اصلی مدیریت ناپایدار تالاب‌ها بوده است، افزود:‌ در تالاب هورالعظیم شرکت نفت بدون هماهنگی با سایر سازمان‌ها اقداماتی را انجام می‌دهد.

به‌گزارش فارس، وی با تأکید بر ضرورت توجه به رویکرد توسعه همگام با حفاظت از محیط‌زیست، ‌افزود: در هورالعظیم طی 2 تا 3 دهه گذشته مردم درون تالاب‌ها زندگی می‌کردند اما با از دست‌رفتن کارکردهای تالابی، بسیاری از خدمات از بین رفت. سلیمانی با اشاره به اینکه تهدید، شناسایی و ظرفیت‌سازی ذی‌نفعان نخستین گامی است که درباره تالاب شادگان طی شده گفت: تمامی دستگاه‌های ذی‌ربط برای حفاظت از تالاب‌ها برنامه‌های خود را ارائه داده‌اند تا این برنامه سند راهبردی باشد و براساس آن، تمام دستگاه‌ها برای مدیریت تالاب شادگان، ارومیه و پریشان همکاری داشته باشند. این برنامه مدیریت در شورای برنامه‌ریزی استان و هیأت وزیران در سطح استانی و شهرستانی مجوزهای لازم را اخذ‌کرده و تفاهمنامه برای اجرای این برنامه به امضا رسیده است.

کد خبر 248705

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز