سه‌شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۵:۳۰
۰ نفر

مدیر طرح حفاظت از تالاب‌ها در آستانه روزجهانی تالاب‌ها، مشارکت مردم را یکی از راهکارهای مهم احیای تالاب‌ها عنوان کرد و گفت: ‌اگر از تالاب‌ها به تنهایی حفاظت شود و برای مشارکت مردم و سایر دستگاه‌ها برنامه‌ای نداشته باشیم عملا به نتیجه نخواهیم رسید.

خشک شدن تالاب ها

 محسن سلیمانی روزبهانی افزود: بدون حضور وزارت نیرو، وزارت جهادکشاورزی و سایر نهادها مانند استانداری‌ها، حفاظت از تالاب‌ها غیرممکن است به همین منظور در طرح حفاظت از تالاب‌ها تلاش می‌شود که الگوی مدیریت جدیدی اجرا شود.

مدیر طرح حفاظت از تالاب‌ها با اشاره به تجربه مدیریتی تالاب شادگان اظهار کرد:‌ مدیریت این تالاب زیرنظر استانداری انجام می‌شود که در آن توسعه اکوتوریسم همزمان با کشاورزی و درنظر گرفتن معیشت جوامع محلی با یک برنامه‌ریزی کلی درنظر گرفته شده است، این اقدامات مانند تکه‌های پازل هستند که در کنار یکدیگر کامل می‌شوند.

به اعتقاد سلیمانی روزبهانی اگر سدی در بالادست تالاب‌ها خراب شود اما الگوی مصرف در پایین‌دست اصلاح نشده باقی بماند فایده‌ای نخواهد داشت. وی با اشاره به روند مدیریت جامع تالاب‌های پریشان، شادگان و ارومیه اظهارکرد: به‌طور کلی پیشرفت مطلوبی در این روند نداشته‌ایم اما 6 تا 7 تالاب چهارمحال و بختیاری و تالاب میقان اراک ازجمله تالاب‌هایی هستند که برنامه مدیریت جامع در آینده خواهند داشت.

کد خبر 247452

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز