زندگی مردم سرزمین‌های شمالی ایران به‌ویژه در استان‌های مازندران و گیلان پس از چند روز گرفتاری در نتیجه بحران سفید ناشی از بارش سنگین و کم‌سابقه برف، دوباره به حالت عادی برگشت و وزرایی که از سوی رئیس‌جمهور ماموریت حضور در مناطق برفی را برعهده داشتند، پس از پایداری شبکه‌های گاز، برق و آب و بازشدن راه‌های شهرها و روستاها به پایتخت برگشتند.

این هفته دولت قرار است پس از دریافت گزارش دستگاه‌های مسئول و وزرای مأمور رئیس‌جمهور، میزان خسارت وارد‌شده به مردم را برآورد و برای آنها چاره‌اندیشی کند. وی گفت: خوشبختانه با وجود بارش سنگین برف با برنامه‌ریزی‌های مقامات استانی، همکاری مردم و تمامی دستگاه‌های اجرایی وضعیت بحرانی کنترل و از بروز سوانح ناگوار پیشگیری شد.

وزیر نیرو هم خبر داد: عصر روز پنجشنبه گذشته آب 8 روستای باقیمانده در غرب مازندران وصل شد و هم‌اکنون خدمات آب و برق در تمامی مناطق شهری و روستایی برفگیر شمال کشور در حال ارائه است. شرکت ملی گاز هم اعلام کرد: با فروکش کردن سرما و قطع بارش برف، گاز تمامی مشترکان خانگی وصل شده است. مجید بوجارزاده سخنگوی شرکت گاز تصریح کرد: فشار گاز شهری هم‌اکنون به سطحی مطلوب رسیده و تمامی مشترکان خانگی دارای گاز هستند.

کد خبر 248684
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز