چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۴
۰ نفر

گروه اقتصادی: خطر قطع گاز پراکنده در استان‌های سردسیر کردستان، آذربایجان‌غربی و شرقی، اردبیل، گیلان و مازندران قوت گرفته و جایگاه‌های سوخت سی‌ان‌جی هم تعطیل شدند و قرار است گاز مشترکان پرمصرف غیرخانگی قطع شود.

تداوم سرمای شدید هوا و بارش برف در اکثر استان‌های کشور، شرکت ملی گاز را با دشواری‌های زیاد مواجه ساخته و تلاش مسئولان این شرکت این است که دست‌کم تا 2روز آینده، روند تأمین گاز به شهرهای گرفتار برف و بوران را پایدار کنند. مسئولان شرکت ملی گاز ایران می‌گویند:عبور از بحران گازی در روزهای برفی ایران با همراهی مردم و صرفه‌جویی باعث گرم‌شدن خانه مردم شهرها و روستاهای یخ زده می‌شود. سخنگوی شرکت ملی گاز ایران با تأیید خبر احتمال قطع گاز 6 استان سردسیر ایران به‌صورت پراکنده خاطرنشان کرد: درصورت صرفه‌جویی ساکنان استان‌های مرکزی کشور می‌توان مانع افت فشار و قطع گاز استان‌های سردسیر شد.

مراقب دودکش بخاری‌ها باشید!

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران نیز با تأکید بر اینکه مردم ضمن صرفه‌جویی در مصرف، بهینه‌سازی‌ در مصرف گاز طبیعی را هم در اولویت قرار دهند، گفت: با توجه به بارش شدید برف، حتما مشترکان از کلاهک‌دودکش Tشکل استفاده کرده و به‌طور مرتب روی دودکش بخاری‌ها را برف روبی کنند تا امکان خروج گازهای سمی فراهم شود.

گاز پرمصرف‌ها قطع خواهد شد

سخنگوی شرکت گاز استان تهران هم با اعلام اینکه گاز برخی از مناطق تهران با افت فشار روبه‌رو است، هشدار داد: گاز مشترکان پرمصرف غیرخانگی درصورت صرفه‌جویی نکردن قطع خواهد شد. مسعود نوری افزود: این تصمیم شامل تولیدی‌ها، استخرها، کارخانه‌های کوچک صنعتی و واحد‌هایی از این دست خواهد شد. او از شهروندان تهرانی خواست با صرفه‌جویی در مصرف گاز امکان بهره‌مندی از این نعمت را برای سایر استان‌ها به‌ویژه استان‌های شمالی فراهم کنند. رئیس انجمن جایگاه‌داران عرضه‌کننده سوخت کشور هم گفت: گاز 250 تمام جایگاه‌های سی‌ان‌جی در تهران قطع شده است.

کد خبر 248563
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز