همشهری آنلاین: مدیر روابط عمومی شرکت ملی گاز از افزایش مصرف گاز خبر داد و گفت: با توجه به افزایش سرما در سراسر کشور، صرفه جویی در مصرف گاز ضروری است.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، مجید بوجارزاده با اشاره به کاهش دما و ورود جبهه هوای سرد از هموطنان خواست برای جلوگیری از افت فشار گاز خانگی حتما در مصرف این حامل انرژی صرفه جویی کنند.

وی افزود: در صورت خودداری از صرفه جویی، احتمال افت شدید فشار گاز در مصارف خانگی وجود خواهد داشت.

بوجارزاده گفت: در صورت کاهش مصرف و رعایت صرفه جویی مشکلی در تامین مطمئن گاز مصرفی خانگی وجود نخواهد داشت.

وی افزود: کاهش درجه شوفاژها، استفاده از یک بخاری در منازل، استفاده از پوشاک گرم در خانه، استفاده از بخاری ها فقط در زمان حضور در منزل، از مواردی است که به کاهش مصرف خانگی گاز کمک می‌کند.

مدیر روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران خاطرنشان کرد: محدود کردن مصارف نیروگاه ها، صنایع بزرگ و کوچک، پالایشگاه‌ها و در نهایت شبکه خانگی از راهکارهای شرکت گاز در صورت رعایت نشدن صرفه جویی است.

بوجارزاده افزود: در روز گذشته در بخش‌های مختلف گازرسانی بالغ بر 540 میلیون مترمکعب گاز در کل کشور مصرف شد که سهم مصرف بخش خانگی بیش از 435 میلیون متر مکعب بوده است.

وی با تاکید دوباره بر رعایت اصول صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی گفت: استفاده از لباس گرم و کاهش یک بخاری در منزل، تا حد زیادی مصرف گاز را کاهش می‌دهد، ضمن آنکه تنظیم و قراردادن دمای موتورخانه بر روی 50 تا 60 درجه نیز کمک شایانی در کاهش مصرف گاز خواهد کرد.

بوجارزاده با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 20 میلیون مشترک در سراسر کشور از نعمت گاز طبیعی برخوردارند ، اظهار داشت: چنانچه هر مشترک بتواند با بکارگیری این راهکارها یک مترمکعب میزان مصرف گاز را کاهش دهد، در مجموع 20 میلیون مترمکعب معادل تولید یک فاز پارس جنوبی میزان مصرف گاز در کشور کاهش می‌یابد.

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران بر رعایت دمای رفاه (18 تا 21درجه) در منازل و سازمان‌های دولتی نیز تاکید کرد و گفت: با توجه به افزوده شدن بیش از یک و نیم میلیون مشترک جدید به جمع مشترکان گاز طبیعی در سال جاری و افزایش نیافتن مناسب ظرفیت تولید گاز، از مشترکان گرامی خواستار کمک و کاهش مصرف،‌ همانند سال‌های گذشته هستیم.

وی خاطرنشان کرد: شرکت ملی گاز ایران با مدیریت توزیع گاز در کشور تلاش می‌کند، استمرار تامین گاز در تمام نقاط کشور را فراهم آورد و از هموطنان انتظار داریم با مدیریت مصرف، این شرکت را در خدمات رسانی مستمر و تامین پایدار گاز یاری کنند.

کد خبر 248139
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز