جمعه ۱ تیر ۱۳۸۶ - ۱۶:۲۴
۰ نفر

گروه ادب و هنر: عزت‌الله انتظامی‌همزمان با سالروز تولدش در مراسمی‌تحت عنوان دیدار با عزت‌الله انتظامی‌از سوی فرهنگستان هنر مورد تقدیر قرارگرفت.

او در این مراسم گفت: چند هفته است که می‌گویند من مرده‌ام و امروز هم خانم کارگردانی تماس گرفت و با نگرانی جویای حالم شد و شنیده بود که سکته کرده‌ام اما من دوباره متولد شده‌ام و بعد اضافه کرد: از نسل ما افراد معدودی همانند آقایان مشایخی، نصیریان و کشاورز باقی مانده‌اند و هنوز هم می‌بینیم که همان قدیمی‌ها مشغول هستند و چهره‌های زیادی در این عرصه مشاهده نمی‌شود که این روند جای سئوال دارد.[گزارش تصویری مراسم]

آقای بازیگر که دلش برای تئاتر تنگ شده است گفت: دلم می‌خواهد یک تئاتر خوب بازی کنم و هفته گذشته حدود 3و4 متن خواندم که خوشم نیامد چون به نظرم تماشاگر حساس است و گذشت ندارد، کافی است یک اثر بد ببیند و دیگر توجه نکند، به خاطر همین در کاری که بازی می‌کنم تا خوب نشود آرامش پیدا نمی‌کنم.

انتظامی‌با گلایه از محدودیت‌ فضاهای تئاتر گفت: همین باعث شد بچه‌های تئاتر جذب تلویزیون بشوند. باید در فرهنگسراها برنامه‌های تئاتر اجرا شود و کمک‌ مالی بشود تا چرخ این هنر بچرخد چون پایه‌ سینما هم در تئاتر بسته می‌شود و بهترین‌های این حوزه در قبل و بعد از انقلاب از تئاتر آمده‌اند.

در ابتدای این مراسم علی نصیریان در سخنانی انتظامی‌را بازیگری چند بعدی دانست که در همه نقش‌ها می‌تواند به خوبی بازی کند، ضمن آنکه آشنایی و تبحر او روی نمایش‌های سنتی و تخت حوضی هم ستودنی است و علاوه بر مطالعاتی که بر روی این آثار داشته‌اند خیلی خوب می‌توانند آنها را ارائه دهند.

کد خبر 24854

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز