گروه حوادث: مرد جوان با انگیزه سرقت وارد خانه زن‌های تنها می‌شد و به آزار و اذیت آنها می‌پرداخت. راز فعالیت مجرمانه این مرد هشتم آبان‌ماه فاش شد. زمانی که زنی به کلانتری۱۴۴ جوادیه تهرانپارس رفت و مأموران را در جریان سرقت قرار داد.

زن جوان در توضیح ماجرا گفت:وقتی از بیرون به خانه‌ام برگشتم و در آپارتمانم را باز کردم ناگهان مرد جوانی که پشت سرم بود به سمت من حمله‌ور شد. می‌خواستم فریاد بکشم اما او جلوی دهانم را گرفت و با تهدید چاقو وارد خانه‌ام شد. او تهدیدم کرد که سر و صدا نکنم، سپس طلاوجواهرات، دوربین، لپ تاپ و 600هزارتومان پول را سرقت کرد. مرد سارق با تهدید، سوئیچ خودروی پراید همسرم را دزدید و بعد از آن ماشین را از داخل پارکینگ دزدید و فراری شد.

با این شکایت تحقیقات ماموران برای شناسایی سارق آغاز شد. کارآگاهان در نخستین اقدام شماره پلاک خودروی پراید را در اختیار همه واحدهای گشتی پلیس قرار دادند تا اینکه آذر‌ماه مأموران کلانتری تهرانپارس اطلاع پیدا کردند یکی از مجرمان سابقه دار منطقه خاک سفید با پراید مسروقه در حال تردد در محدوده شرق پایتخت است. با این سرنخ مأموران، این مجرم سابقه دار در جریان تعقیب و گریز هدف گلوله قرار گرفت و دستگیر شد.

متهم دستگیرشده در بازجویی‌ها مدعی شد که خودرو را یکی از دوستانش به نام مسعود در اختیار وی قرار داده است. مأموران دریافتند که مسعود یکی از مجرمان سابقه‌دار در زمینه حمل مواد‌مخدر، ‌زورگیری، سرقت موتور، سرقت داخل خودرو و... است. مأموران سپس تصویر مسعود را مقابل شاکی (زن جوان) قرار دادند که وی، مسعود را شناسایی کرد. با افشای این حقیقت، ‌جست وجو برای دستگیری مسعود - متهم اصلی پرونده - آغاز شد تا اینکه مأموران اطلاع پیدا کردند مسعود به اتهام ده‌ها فقره سرقت داخل خودرو توسط پلیس شهرستان بابل دستگیر و روانه زندان شده بود؛ به همین‌خاطر هماهنگی‌های لازم انجام شد و مسعود برای انجام تحقیقات به پایگاه چهارم پلیس آگاهی منتقل شد.

این پسر جوان در بازجویی‌ها به سرقت از خانه زن‌های تنها در تهران و شهرهای مختلف اعتراف کرد. وی مدعی شد که در چندین فقره از سرقت هایش با وجود داشتن اموال باارزش در خانه‌ها، با تهدید سلاح سرد اقدام به آزار و اذیت زنان کرده است. وی درخصوص جزئیات سرقت از خانه یک زن در شهر اصفهان گفت: روز حادثه داخل ماشین مشغول مصرف شیشه بودم که متوجه زن جوانی شدم که وارد یک ساختمان مسکونی شد. یک دفعه چشمم به در ورودی ساختمان افتاد که کاملا بسته نشده بود، برای همین از فرصت استفاده کردم و وارد ساختمان شدم. زن جوان به همراه فرزندخردسالش در خانه بود که با دیدن من بسیار ترسید. با تهدید چاقو او را مورد آزار و اذیت قرار دادم و پس از سرقت طلا وجواهراتش، ‌او را داخل اتاقی زندانی کرده و به سرعت از ساختمان خارج شدم.

بعد از اعترافات متهم، شاکیان دیگر با مراجعه به اداره آگاهی وی را شناسایی کردند و به طرح شکایت پرداختند. یکی از شاکیان که زن جوانی بود پس از شناسایی متهم گفت:سارق از بالکن وارد خانه‌ام شد و با چاقو تهدیدم کرد که اگر حرفی بزنم مرا می‌کشد. بعد از من خواست تا هرچه طلا دارم در اختیارش قرار دهم. او با قیچی دستبندی که داخل دستم بود را برید و بعد از سرقت طلاهای دیگرم مرا داخل یکی از اتاق‌ها زندانی کرد سپس پا به فرار گذاشت.

سرهنگ رضا مؤذن، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران با اعلام این خبر گفت: با توجه به‌احتمال افزایش مالباختگان، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی قاضی پرونده صادر شده است. شاکیان احتمالی می‌توانند برای شکایت به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 248442
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز