گروه حوادث: ۲ مرد مسلح خود را مأمور پلیس معرفی می‌کردند و دست به سرقت‌های مسلحانه می‌زدند.

پنجم خرداد‌ماه مردی به کلانتری 109بهارستان رفت و مأموران را در جریان سرقت مسلحانه پول‌هایش قرار داد. وی به مأموران گفت: در خیابان پیروزی مردی به‌عنوان مسافر سوار ماشینم شد و از من خواست تا وی را به میدان بهارستان ببرم. در بین راه او با تهدید اسلحه 3میلیون تومان پولی را که تازه از بانک گرفته بودم، سرقت کرد. مرد مسلح سپس با تهدید از من خواست کنار خیابان توقف کنم و بعد از خودرو پیاده شد و پا به فرار گذاشت.

با این شکایت، تیمی از مأموران اداره یکم پلیس آگاهی پایتخت وارد عمل شدند و با چهره‌نگاری سارقان و بررسی آلبوم عکس مجرمان سابقه‌دار، یکی از سارقان مسلح را شناسایی کردند. وی جوان 18ساله‌ای به نام محمد‌جواد بود که با شناسایی مخفیگاهش دستگیر و از او یک اسلحه کمری، شوکر برقی، گاز اشک‌آور، بی‌سیم، لباس نظامی با درجه ستوان دومی و تعدادی کارت‌های شناسایی جعلی مربوط به ارگان‌های مختلف دولتی کشف شد.

محمدجواد بعد از دستگیری به جعل عناوین دولتی و نظامی و سرقت‌های مسلحانه تحت پوشش مأمور اعتراف کرد. وی همچنین همدست 32ساله‌اش به نام احمدرضا را به پلیس معرفی کرد. با اطلاعاتی که این جوان مسلح در اختیار پلیس قرار داد، مأموران موفق شدند همدست او را در جنوب شرق تهران دستگیر کنند که در بازرسی مخفیگاه وی 2دستگاه بی‌سیم به همراه احکام سازمان‌های دولتی و غیردولتی و همچنین کارت‌های شناسایی جعلی کشف شد.

سرهنگ آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعترافات متهمان به ده‌ها فقره اخاذی، زورگیری‌های مسلحانه و سرقت‌های تحت پوشش مأموران ارگان‌های دولتی و نظامی، دستور انتشار عکس بدون پوشش هر دوی آنها از سوی قاضی پرونده صادر شده است و شاکیان احتمالی می‌توانند برای شکایت از آنها به اداره یکم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 244618
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز