گروه حوادث: زن سارق در ایستگاه‌های مترو کیف زنان مسافر را خالی می‌کرد و پس از سرقت با مالباخته‌ها تماس می‌گرفت تا در ازای پس دادن مدارک، مژدگانی بگیرد.

16آذرماه، مأموران پلیس مستقر در ایستگاه مترو امام خمینی در جریان درگیری بین 2نفر از مسافران زن قرار گرفتند و به محل درگیری رفتند. یکی از زنان مدعی بود که مسافر است و دیگری قصد داشته محتویات کیف او را سرقت کند که وی متوجه شده و با او درگیر شده است. زن دیگر اما مدعی بود که همه این حرف‌ها دروغ است و او گناهی ندارد.

مأموران هر دو زن جوان را به ایستگاه پلیس منتقل کردند و این در حالی بود که زن شاکی همچنان اظهارات اولیه خود را تکرار می‌کرد. او گفت: در حال سوار‌شدن به مترو بودم که متوجه شدم این خانم قصد دارد کیف پول مرا از داخل کیف دستی‌ام سرقت کند. اگر متوجه نشده بودم، حالا همه پول‌هایم دزدیده شده بود. وقتی مچش را گرفتم، او شروع به داد و فریاد کرد و من هم با وی درگیر شدم تا اینکه مأموران رسیدند.

با تشکیل پرونده‌ای در این زمینه، کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران وارد عمل شدند و به انگشت‌نگاری از زن سارق پرداختند. بررسی‌ها نشان می‌داد که او یلدا، 25ساله است و یکی از مجرمان سابقه‌دار در زمینه جیب‌بری به شمار می‌رود. همزمان با شناسایی هویت واقعی این زن، درحالی‌که وی همچنان مدعی بود بی‌گناه است، مأموران به بررسی کیفش پرداختند و با یک گوشی تلفن همراه روبه‌رو شدند؛ یک گوشی گران‌قیمت که متعلق به یلدا نبود و صاحب آن زن جوانی بود که همان روز گوشی‌اش در ایستگاه مترو دزدیده شده بود.

به‌دست آمدن این اطلاعات شکی برای پلیس باقی نگذاشت که یلدا پس از آزادی از زندان سرقت‌ها و جیب‌بری‌هایش را از سر گرفته است. به همین دلیل مأموران با دریافت دستور قضایی راهی محل زندگی او شدند و به بازرسی آنجا پرداختند. در این محل علاوه بر کشف ده‌ها کیف زنانه و مدارک شناسایی متعلق به افراد مختلف، یک لیست از اسامی افرادی به‌دست آمد که به‌نظر می‌رسید کسانی هستند که اموالشان از سوی زن سارق دزدیده شده بود.

با شناسایی این افراد و دعوت آنها به اداره آگاهی مشخص شد که تمامی اسامی متعلق به کسانی است که تصور می‌کردند مدارک شناسایی‌شان را گم کرده‌اند. آنها در تحقیقات گفتند: چند روز پس از اینکه مدارکمان را گم کردیم، زنی با ما تماس گرفت و گفت که مدارکمان را پیدا کرده و در ازای دریافت مژدگانی، حاضر است آنها را پس دهد. ما هم مبلغ درخواستی‌اش را پرداخت کردیم و مدارکمان را پس گرفتیم.

با مشخص‌شدن این موضوع معلوم شد که یلدا علاوه بر سرقت گوشی تلفن همراه و پول‌های مسافران در ایستگاه‌های مترو، مدارک شناسایی آنها را نیز می‌دزدید و بعد در ازای دریافت مژدگانی آنها را پس می‌داد. به همین دلیل بازجویی از او از سر گرفته شد و وی که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت، به ده‌ها فقره جیب‌بری و کیف‌زنی در ایستگاه‌های مترو و حتی داخل قطارها اعتراف کرد.

سرهنگ داوود فرد، رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت: با توجه به اعترافات متهم از کسانی که با این شگرد اموالشان سرقت شده دعوت می‌شود برای شناسایی متهم و شکایت از او به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 244476
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز