گروه حوادث: اعضای یک باند، خودروی بستگان خود را امانت می‌گرفتند تا با آن دست به زورگیری بزنند.

متهمان بعد از سرقت از مسافران، طعمه‌های خود را با دست و پای بسته در بیابان رها می‌کردند و متواری می‌شدند.
راز فعالیت این گروه 6نفره، اول مهرماه فاش شد؛ زمانی که مردی به کلانتری 135آزادی رفت و مأموران را در جریان سرقتی خشن قرار داد. وی گفت:

شب گذشته در میدان آزادی سوار یک خودروی پژو پارس سفیدرنگ شدم تا به سمت آریاشهر بروم. به جز راننده، 2 جوان دیگر هم داخل ماشین بودند که من تصور کردم آنها مسافر هستند. اما کسی که روی صندلی عقب و کنار من نشسته بود، تیغه چاقویش را روی پهلویم گذاشت و با تهدید خواست که حرکت نکنم. همزمان جوانی که روی صندلی جلو نشسته بود به صندلی عقب آمد و هر دو مرا به باد کتک گرفتند. آنها با تهدید پول، گوشی موبایل، ‌کارت‌های عابربانک و ساعت مچی‌ام را گرفتند. سپس از من خواستند تا رمز کارت‌هایم را در اختیارشان قرار دهم.

وی ادامه داد: من وحشت کرده بودم و از ترس جانم مجبور شدم رمز کارت‌هایم را به آنها بگویم. دزدان خشن سپس مقابل یک دستگاه خودپرداز توقف کردند و یکی از آنها پیاده شد. آنها وقتی مطمئن شدند که من رمزها را درست گفته‌ام، به سمت باغستان رفتند. آنها در بیابان‌های آن اطراف توقف کردند و با نوارچسب، دست، پا و دهانم را بستند و همانجا در تاریکی شب رهایم کردند. بعد از فرار زورگیران به سختی توانستم خود را به نزدیکی جاده برسانم و از خودروهای عبوری کمک بخواهم.

سرقت‌های سریالی

با شکایت این مرد، تیمی از مأموران اداره پنجم پلیس آگاهی پایتخت ماموریت یافتند تا دزدان خشن را شناسایی کنند.
همزمان با آغاز تحقیقات، ‌شکایات مشابهی در اختیار پلیس قرار گرفت که نشان می‌داد سارقان به شکل سریالی دست به سرقت از مسافران می‌زنند.آنچه در همه سرقت‌ها تکرار می‌شد این بود که دزدان بعد از سرقت، ‌طعمه‌هایشان را به بیابان‌های اطراف پایتخت می‌بردند و با نوارچسب دست، پا و دهان آنها را می‌بستند و در تاریکی شب رهایشان می‌کردند.

یک سرنخ

کارآگاهان در ادامه تحقیقات خود دریافتند که اعضای این گروه با استفاده از انواع خودروهای پژو پارس، پژو 405و پراید دست به زورگیری در مناطق غرب تهران به‌ویژه در محدوده میدان آزادی می‌زنند.مأموران در شاخه دیگری از تحقیقات به بررسی حساب‌های مالباخته‌ها پرداختند تا اینکه در تحقیقات گسترده خود موفق به شناسایی تعدادی از مراکز خرید در سطح شهر تهران شدند که متهمان با کارت عابربانک طعمه‌های خود از آنجا خرید کرده بودند.

مأموران با بررسی تصاویر ضبط‌شده در دوربین مداربسته و ردگیری‌های تخصصی توانستند یکی از اعضای گروه که جوان 23ساله‌ای به نام حسین است را شناسایی کنند. آنها برای شناسایی سایر اعضای باند، وی را زیرنظر گرفتند تا اینکه دریافتند او با 5جوان دیگر در ارتباط است. با این سرنخ مأموران برای دستگیری آنها وارد عمل شدند و هر 6متهم را در مخفیگاهشان در شهریار به دام انداختند.

متهمان در بازجویی‌ها به زورگیری‌های سریالی اعتراف کردند. در تحقیقات از آنها مشخص شد که متهمان خودروهایی که در سرقت‌ها استفاده می‌کردند را از اعضای خانواده، دوستان خانوادگی و بستگان خود امانت می‌گرفتند و پس از انجام چندین فقره سرقت، خودروها را به صاحبان آن برمی‌گرداندند.

سرهنگ محمد اشراقی، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعترافات متهمان به ده‌ها فقره زورگیری، قرار قانونی از سوی قاضی پرونده صادرشده است و متهمان برای انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در اختیار مأموران اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته‌اند. از شاکیان احتمالی دعوت می‌شود تا برای شناسایی متهمان و طرح شکایت به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 249923
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز