همشهری آنلاین: مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور از آغاز موج جدید بارش‌ها از دوشنبه خبر داد.

برف

ایسنا نوشت: مهندس احمد وظیفه با اشاره به این که سامانه بارشی که کشور را فرا گرفته بود بیشترین افت دمایی را شامگاه شنبه (12بهمن) در کشور داشته است، گفت: بر این اساس فیروزکوه و بستان‌آباد با 22-، درگز 21- و هریس 19- سردترین استان‌های کشور در روز شنبه بودند.

وی با اشاره به این که هوای سرد تا پایان هفته در کشور مستقر است تصریح کرد: نیمه شرقی کشور در شامگاه یکشنبه بیشترین افت دمایی را خواهند داشت. از سوی دیگر حداقل دمای تهران نیز یکشنبه شب با یک درجه کاهش به 8- می‌رسد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: با استقرار هوای سرد در سطح کشور و نفوذ توده‌ هوای مرطوب از عرض‌های جنوبی از روز دوشنبه، بارش برف در استان‌های واقع در غرب، مرکز کشور برای روزهای دوشنبه و سه‌شنبه و در طی این مدت بارش باران در استان‌های جنوبی کشور گاهی با رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی تصریح کرد: شدت فعالیت بارش این سامانه دوشنبه بعدازظهر و شب در بخش‌های مرکزی زاگرس روی استان‌های چهارمحال و بختیاری، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، شمال خوزستان، بوشهر و غرب فارس خواهد بود و اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی به سبب بارش برف و احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها و معابر عمومی به سبب بارش باران پیش‌بینی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور خاطرنشان کرد: در روز سه‌شنبه شدت بارش در استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان و بخش‌های جنوبی استان‌ کرمان خواهد بود که می‌تواند با سیلابی شدن رودخانه و مسیل‌ها در مناطق فوق همراه باشد.

وی با اشاره به این که در تهران بارش‌های پراکنده را تا دوشنبه شب خواهیم داشت افزود: از اواخر وقت دوشنبه و طی روز سه‌شنبه سامانه بارشی جدید در تهران بارش برف خواهد داشت که شدت بارش از سامانه قبلی کمتر خواهد بود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با اشاره به این که حداقل دمای 27 استان تهران در روز دوشنبه به زیر صفر می‌رود به ایسنا گفت: بر این اساس در اکثر استانهای کشور طی این مدت بجز بوشهر، خوزستان، لرستان و هرمزگان پدیده یخبندان انتظار می‌رود.

به گفته وی در روز دوشنبه استان‌های خراسان رضوی با حداقل دمای 16 درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین و هرمزگان با حداقل دمای 15 درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین استان‌های کشور خواهند بود.

کد خبر 248093
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز