همشهری آنلاین: بارش برف سنگین و کولاک شدید که از عصر روز جمعه در بخش وسیعی از استان‌های غرب و جنوب غرب و نیز مناطق مرکزی کشور آغاز شده است، امروز مدارس استان‌های کرمانشاه، کردستان، لرستان، مرکزی و همدان را به تعطیلی کشاند.

به گزارش خبرنگاران ایرنا ، تعداد زیادی از مدارس شهرستان‌های کرمانشاه، هرسین، صحنه، کنگاور و بخش‌های بیستون، دینور و ماهیدشت در استان کرمانشاه، شهرستان‌های سنندج و کامیاران و بخش موچش در استان کردستان، اراک، سربند و شازند در استان مرکزی، شهرستان‌های بروجرد و درود در استان لرستان و شهرستان‌های همدان، بهار، فامنین، کبودرآهنگ، رزن ، قهاوند و بخش‌های گل تپه، قروه درجزین و سردرود در استان همدان از سوی آموزش و پرورش این مناطق روز شنبه تعطیل اعلام شده است.

بارش برف سنگین ، سرمای شدید و لغزندگی معابر باعث شد که مدارس برخی دیگر از شهرستان‌های این استان‌ها و نیز تمامی مدارس استان چهارمحال و بختیاری امروز با یک تا دو ساعت تاخیر کار خود را آغاز کنند.

بارش برف در مناطقی از این استان‌ها همچنان ادامه دارد و براثر یخبندان شدید و لغزندگی جاده‌ها، حرکت خودروها در راه‌های این مناطق به کندی صورت می‌گیرد و عبور از جاده جوانرود - کرمانشاه و گردنه ˈمله ماسˈ و ˈآجینˈ در شهرستان سنقر و کلیایی و گردنه ˈخان چایˈ و جاده زنجان دندی در استان زنجان بدون زنجیر چرخ امکان پذیر نیست..

گزارش‌های رسیده حاکیست که پلیس راه از حرکت خودروهای بدون زنجیر چرخ و تجهیزات ایمنی در راه‌ها و گردنه‌های برفگیر این استان‌ها جلوگیری می‌کند.

براساس پیش بینی سازمان هواشناسی سامانه بارش زا که از اواخر روز جمعه از سمت غرب و جنوب غرب وارد کشور شده است تا دو روز آینده همچنان این مناطق را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

کد خبر 245392
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز