همشهری آنلاین: مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع هواشناسی کشور با اشاره به تداوم بارش برف در پایتخت تا بعد از ظهر چهارشنبه ( ۱۶ بهمن) گفت: سرما در کشور تا چهار روز آینده ادامه دارد.

برف

مهندس احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه سامانه‌ای که از سمت جنوب غرب وارد کشور شده از چهارشنبه شب ( 16 بهمن) از کشور خارج می‌شود گفت: بر این اساس پیش بینی می‌کنیم در روز چهارشنبه بارش برف در استان‌های گیلان و مازندران متوقف شود اما تا چهار روز آینده همچنان سرما حاکم است و احتمال بروز یخبندان و یخ زدگی در کل کشور وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه بارش برف در تهران در روز چهارشنبه کاهش می‌یابد افزود: از بعد از ظهر چهارشنبه وزش باد را در تهران خواهیم داشت.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع هواشناسی کشور در خصوص وضع دمای تهران گفت: کماکان حداقل دمای تهران 7- است و حداکثر دما به صفر می‌رسد که پیش‌بینی می‌کنیم در روز چهارشنبه تهران اندکی سردتر شود. از سوی دیگر سرمای هوا تا اوایل هفته آینده در کشور ادامه دارد که بر این اساس پیش بینی می‌کنیم در استانهای مختلف شاهد یخبندان باشیم.

وی تصریح کرد: برابر تحلیل آخرین داده‌های هواشناسی با ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور بر میزان بارش برف از سه شنبه شب در مناطق غربی کشور افزوده شده و حرکت این سامانه به سمت شرق موجب می‌شود که مجددا بارش برف از اوایل چهارشنبه دامنه‌های جنوبی البرز را دربرگیرد و به تدریج مناطق مرکزی و سپس شرق کشور نیز در گستره بارش برف این سامانه قرار گیرد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع هواشناسی کشور با تاکید بر اینکه از بعد از ظهر چهارشنبه فعالیت این سامانه در غرب کشور کاهش می‌یابد، تصریح کرد: طی روز پنجشنبه در شرق و اوایل صبح در مرکز کشور بارش برف پیش بینی می‌شود و از بعد از ظهر بارش به تدریج در شرق کشور متوقف می‌شود. همچنین در روز جمعه نیز به جز نواحی ساحلی دریای خزر ابرناکی و در استان گیلان بارش باران خفیف و پراکنده خواهیم داشت و در سایر مناطق کشور بارش پیش بینی نمی‌شود.

به گفته وی خلیج فارس نیز تا روز جمعه مواج بوده و دریای عمان تا روز پنجشنبه و اوایل روز جمعه مواج است.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع هواشناسی کشور به وضع هوای تهران اشاره کرد و به ایسنا گفت: بدین ترتیب آسمان پایتخت در روز چهارشنبه ابری همراه با بارش برف و به تدریج کاهش ابر پیش بینی شده که حداقل و حداکثر دما در این روز با یک درجه کاهش به 8- و 2- می‌رسد. از سوی دیگر در روز پنجشنبه آسمان پایتخت صاف خواهد بود که حداقل و حداکثر دما در این روز به 6- و یک می‌رسد.

وی با تاکید بر اینکه در روز چهارشنبه استان اردبیل با حداقل دمای 21 درجه سانتی گراد زیر صفر سردترین و بوشهر با حداقل دمای 12 درجه سانتی گراد بالای صفر گرمترین استان‌های کشور هستند، افزود: در این روز همچنان 28 استان کشور دمای زیر صفر خواهند داشت.

کد خبر 248413
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز