دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: بحث و گفتگو درباره تفاوت شیوه و محتوای تفکر زن‌ها و مردها هنوز به نتیجه نرسیده‌است، اما محققان در نهایت توانسته‌اند به یک تفاوت قطعی میان زنان و مردان دست‌ یابند: تفاوت در خواب دیدن.

بر اساس گزارش تلگراف، طی گسترده‌ترین و پیچیده‌ترین مطالعه‌ای که تاکنون درباره کابوس‌ها انجام گرفته، محققان دریافته‌اند که مرد‌ها بیشتر درباره فجایع طبیعی از قبیل سیل، زلزله یا هجوم حشرات و زن‌ها بیشتر درباره درگیری‌های اجتماعی و روابط اجتماعی، دل‌شکستگی و از دست دادن رابطه دوستی کابوس می‌بینند.

محققان دانشگاه مونترال می‌گویند زمینه اصلی کابوس‌های مردان فجایع طبیعی و آب و هوایی است،‌ درحالی که مسائل مرتبط با درگیری‌های عاطفی که واکنش‌های احساسی شدید‌تری را در زنان ایجاد می‌کند، زمینه کابوس‌های زنان را ایجاد کرده‌است.

محققان برای انجام این مطالعه از 572 داوطلب درخواست کردند تا گزارش خواب‌های خود را بنویسند، و در نهایت بیش از 10 هزار رویا توسط این داوطلبان به ثبت رسید.

زمینه‌های جهانی این خواب‌ها شامل قبیل ترس از تعرض، ترس از شکست، ترس از تعقیب شدن و وجود نیروهای شرور هستند. پنج تا 6 درصد از این داوطلبان طی دوره مطالعه اعلام کردند که دچار کابوس می‌شوند.

به گفته محققان روانشناسان هنوز دلیل قابل توضیحی برای خواب دیدن نیافته‌اند اما کابوس دیدن پدیده‌ای است که به واسطه تکنیک‌های تصویرسازی مثبت قابل درمان خواهد بود.

کد خبر 248081
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز