سه‌شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: نتایج یک مطالعه کوچک در آمریکا نشان می‌دهد که یادگیری تکنیک‌های کنترل استرس برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند، مفید است.

over eating

«کلی وبر»، استادیار دپارتمان رژیم‌غذایی و تغذیه در دانشگاه کنتاکی به مقایسه تاثیر یک «برنامه تغذیه‌ای» با یک «برنامه کنترل‌ استرس» بر کاهش وزن پرداخت.

کلی وبر در این رابطه گفت: بدیهی است که با کنترل میزان مصرف کالری و انجام فعالیت‌های ورزشی می‌توان اضافه وزن را کاهش داد اما با این حال تعداد قابل توجهی از افراد، وزن از دست رفته را دوباره به دست می‌آورند.

به گفته وبر، یک برنامه تغذیه‌ای برای کاهش وزن افراد را ملزم می‌کند که دائم به وضعیت بدن و سیگنال‌های گرسنگی و سیری توجه کنند و تنها در مواقع گرسنگی غذا بخورند.

در این مطالعه 26 شرکت‌کننده در دو گروه جداگانه مورد بررسی قرار گرفتند و طی هفت هفته در جلساتی 75 دقیقه‌ای در جلسات کنترل استرس شرکت کردند.

کلی وبر اظهار داشت: شرکت‌کنندگانی که تحت برنامه کنترل‌ استرس بودند در این مدت بیش از هفت کیلوگرم وزن کم کردند اما در افرادی که برای کنترل وزن تحت یک برنامه تغذیه‌ای قرار گرفتند، این میزان کاهش وزن مشاهده نشد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس، وبر گفت: بسیاری از شرکت‌کنندگان در این مطالعه معتقد بودند که در بیشتر موارد، استرس یا احساسات منفی در آن‌ها عامل پرخوری است و به همین دلیل ظاهرا یک راه‌حل کنترل‌کننده استرس می‌تواند مشکل پرخوری آن‌ها را به طور ریشه‌ای حل کند.

کد خبر 247533
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز