جمعه ۲۷ مرداد ۱۳۸۵ - ۱۸:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر کشور آلمان با قطعی شدن نتایج آزمایش‌ها بر روی بمب‌های چمدانی که در دو قطار محلی کار گذاشته شده بود، به مردم هشدار داد.

آسوشیتدپرس از برلین گزارش کرد، ولفگانگ شویبله، وزیر کشور آلمان روز جمعه 27 مرداد از شهروندان این کشور خواست تا به پلیس در یافتن دو متهمی که تصویر ویدیویی آنها ضبط شده است، کمک کنند.

او همچنین آرامش در مواجهه با وضعیت موجود را خواستار شد و اطمینان داد که دلیلی برای اجتناب از استفاده از راه‌آهن و وسایل نقلیه همگانی وجود ندارد.
وزیر کشور آلمان گفت: دو دستگاه انفجاری کشف شده بسیار خطرناک و اشتعال‌پذیر بودند و قطعا مرگ و جرح از پیامدهای به کارگیری این بمب‌ها می‌بود. ما باید نتایج آزمایش‌ها را جدی تلقی کنیم و متاسفانه نمی‌توانیم این را از نظر دور بداریم که خطر چنین حملاتی همواره وجود دارد.
بنا به گمانه‌زنی‌های شویبله، امکان دارد متواریان این اقدام نافرجام و یا گروه‌های دیگر در حال طرح‌ریزی برای عملیاتی دیگر باشند.
این سیاستمدار عضو حزب دموکرات مسیحی آلمان از مردم این کشور خواست تا در صورت مشاهده مظنونان به سرعت با پلیس تماس بگیرند.

وی همچنین خواستار درک این مطلب و همکاری لازم از سوی آلمان‌ها شد که در برخی موارد از مسافران خواسته می‌شود که چمدان‌های‌شان را برای بازرسی به پلیس تحویل دهند.
وی همچنین هشدار داد، این تلقی که آلمانها در جزیره‌ای آرام زندگی می‌کنند، کاملا اشتباه است و باید هشیار بود.
شویبله در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد که نظارت کامل بر خطوط آهن آلمان ناممکن است، چرا که راه آهن آلمان 5600 ایستگاه و محل توقف دارد که روزانه 4.3 میلیون نفر را جابجا می‌کند.

کد خبر 2473

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز