یکشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۸۵ - ۱۳:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر کشور آلمان اعلام کرد که وضعیت امنیتی در این کشور "فوق‌العاده جدی" است.

ولفگانگ شویبله به شبکه تلویزیونی زد.دی.اف آلمان گفت: تا به حال تهدید به این میزان جدی نبوده است.
وی اظهار داشت که مشخص نیست چن" تروریست" در آلمان زندگی می‌کنند، به همین دلیل باید اطلاعات واحد‌های ضدتروریستی و نظارت از طریق دوربین‌های خیابانی گسترش یابد.

ولفگانگ شویبله


پس از دستگیری یکی از مظنونان در شهر کیئل،  جستجوها برای یافتن دومین بمب‌گذار که گفته می شود قصد انفجار در ایستگاه مرکزی راه‌آهن شهر کلن را داشته است، همچنان ادامه دارد.
پلیس آلمان مظنون اول اقدام برای بمب‌گذاری در راه‌آهن این کشور را صبح روز شنبه  28 مرداد دستگیر کرد. او دانشجویی لبنانی است.
هفته نامه ولت آم زونتاگ در این باره نوشت پس از گذشت سه هفته از تلاش برای بمب‌گذاری در دو قطار منطقه‌ای در ایالت نرد راین – وستفالن آلمان واحدهای ویژه پلیس این مظنون را روز گذشته در ایستگاه قطار کیئل و درست یک روز پس از انتشار تصاویر او در رسانه‌ها بازداشت کردند.
این دانشجو متهم است که در روز 31 ژوئیه با یک همدست در دو قطار ایستگاه مرکزی کلن به مقصدهای هام و کوبلنتس اقدام به بمب‌گذاری کرده و قصد داشته است بمب‌ها را پیش از رسیدن قطارها به دورتموند و کوبلنتس منفجر کند.
پلیس آلمان ادعا می‌کند که در این جریان به رد پاهایی برخورد کرده که به لبنان برمی‌گردد. در چمدانی که منفجر نشده است، پاکت‌های مواد غذایی را پیدا کردند که روی آنها آدرس‌هایی لبنانی درج شده بود. بنا به اعلام واحد ویژه پلیس آلمان، روی این بسته‌ها شماره تلفنی از لبنان و مارک نوعی ماست لبنانی درج شده که در آلمان هم فروخته می‌شود.

کد خبر 2569

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز