شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۸۵ - ۱۳:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: صدها مونیخی شنبه 28 مرداد در میدان مارین‌پلاتز شهرشان گرد هم آمدند تا اعتراض‌شان را به راهپیمایی امروز عصر نئونازی‌ها اعلام کنند.

خبرگزاری د.د.پ آلمان گزارش کرد، در این تظاهرات که شعار "مونیخ رنگی است، قهوه‌ای نیست" محوریت داشت، اتحادیه‌های مختلف، احزاب، گروه‌های چپ‌گرا، "اتحادیه ضد راهپیمایی نازی‌ها" و "اتحادیه مونیخی‌های ضدجنگ و نژادپرستی" حضور داشتند.
تظاهر کنندگان همچنین پلاکاردهایی با مضامین "فاشیسم یک طرز فکر نیست، قانون شکنی است" و "حمایت دولتی از نازی‌ها ممنوع" را در دست داشتند.
زیگفرید بنکر، سخنگوی این تجمع و رییس فراکسیون سبزها در شهرداری مونیخ گفت: این که اجازه داده شده نئونازی‌ها راهپیمایی برگزار کنند، غیرقابل درک است. نئونازی‌ها از این راهپیمایی به جای "گردهمایی رودلف – هس" که برگزاری‌اش ممنوع اعلام شده بود، استفاده می‌کنند.
انجمن‌های مونیخ برگزاری تجمع امروز را یک موفقیت برای خود تصور می‌کنند. بنکر گفت: این که نئونازی‌ها در مونیخ جایگاهی ندارند به دلیل سیاست‌های دولتی نیست، این حضور مونیخی‌های معترض است که از فعالیت آنها جلوگیری می‌کند.
قرار است راهپیمایی نئونازی‌ها ساعت 13 به وقت محلی در منطقه اشتاخوس شهر مونیخ آغاز شود. آنها قصد دارند یک ساعت و نیم راهپیمایی کنند. 1000 تن از افراد پلیس نیز قرار است حفاظت از این مراسم را بر عهده داشته باشند.
کد خبر 2507

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز