شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۷:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: چهارمین بازار تئاتر ایران در سی و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر با حضور قادر آشنا در طبقه دوم تالار وحدت افتتاح شد.

به گزارش همشهری آنلاین، بازار تئاتر با حضور گروه های شرکت کننده در بازار، دبیر جشنواره و مهمانان خارجی حاضر در جشنواره با قرائت قرآن و سرود جمهوری اسلامی ایران کار خود را آغاز کرد.

قادر آشنا دبیر جشنواره سی و دوم در این مراسم پس از خیر مقدم به حاضران گفت: امیدوارم ایامی که در ایران هستید اوقات خوشی داشته باشید و برنامه هایتان به خوبی انجام شود جای دارد از کشور هایی که در این دوره از جشنواره و بازار تئاتر حضور پیدا کرده اند یاد کنم و از تک تک هموطنان عزیزم تقدیر و تشکر کنم.

وی در ادامه جشنواره بین المللی تئاتر فجر را یکی از جشنواره های معتبر جهان معرفی کرده و افزود: در کشور ما گروه های تئاتری فعال و پویایی وجود دارند، دانشگاه ها، دانشکده ها، هنرستان ها و آموزشگاه های هنری زیادی فعالیت می‌کنند.

آشنا در ادامه به معرفی جشنواره های بین المللی تئاتر در ایران پرداخته و ادامه داد: این گردهم آیی برای آشنایی بیشتر با کارهای یکدیگر و دعوت از کارهای نمایشی یکدیگر است.

گرچه می‌دانیم گروه ها با هم ارتباط خوبی برقرار می‌کنند اما این مسیر، مسیر منطقی تر و عادلانه تری است.

همه گروه های حرفه ای در این جشنواره حضور دارند و این ارتباط باعث حضور گروه ها در کشورهای همدیگر می‌شود.

وی در پایان حضور گروه های ایرانی در جشنواره را دلگرمی و پشتگرمی برای خود و دیگر دست اندرکاران جشنواره عنوان کرده و تاکید کرد: هرچه داریم، از هم وطنان ایرانی مان است.

پیمان شیخی مجری این مراسم در بخش بعد به معرفی گروه های نمایشی پرداخته و از تک تک نمایندگان گروه ها دعوت کرد تا همراه با پخش فیلم، فعالیت های نمایشی خود را معرفی کنند.

از جمله حاضران در این جلسه لرنزو بارلو، سیلویا هووزار، لوان ختوگوری، مریم کروبی، سئونگی کیم، ناتاسیا وستند، شاهین صیادی، آلبرت بیگجانیان و مهمانان دیگری از کشورهای کانادا، ارمنستان و مجارستان بودند.

کد خبر 246992
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز