همشهری آنلاین: معاون تولیدات گیاهی وزیر جهاد کشاورزی گفت: همه آمارهای تولید محصولات کشاورزی نیاز به راستی‌آزمایی دارد که نتایج آن در آینده نزدیک اعلام می‌شود اما به عنوان مثال امسال حدود هفت میلیون تن گندم تولید شده و آمارهای گذشته نادرست بوده است.

گندم

عباس کشاورز در گفت‌وگو با ایسنا اظهارکرد: آمار تولید حدود 14 میلیون تنی گندم در سال جاری به هیچ وجه درست نیست و براساس بررسی‌های صورت گرفته امسال حدود هفت میلیون تن گندم در کشور تولید شده است.

وی افزود: دولت باید سیاست‌های حمایتی برای استفاده مردم از یک کشاورزی مناسب و با تکیه بر آب را انجام دهد که برای رسیدن به این مهم باید الگوی کشت مناسب را تدوین کرد و کشت مناسب و اصلاح آن را در دستور کار قرار داد.

معاون تولیدات گیاهی وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: باید اصلاحاتی در زمینه مصرف آب در تولیدات کشاورزی و ترکیب معرفی کشت مناسب‌تر بر مبنای سیاست‌های حمایتی دولت در دستور کار وزارت جهادکشاورزی قرار گیرد.

ضرورت راستی‌آزمایی تولیدات کشاورزی مورد پذیرش همه مسئولان

کشاورز ادامه داد: گرچه پیش از این نیز در اتاق بازرگانی نظرات‌ خود را نسبت به وضعیت تولید محصولات کشاورزی ارائه کردم اما در حال حاضر همه ارکان فنی و مسئولان کشور می‌دانند آمارهای تولید محصولات کشاورزی مانند دیگر آمارهایی که در گذشته ارائه شده نیاز به راستی‌آزمایی دارد و در همین راستا مرکز پژوهش‌های مجلس نیز به این موضوع ورود پیدا کرده است.

به گفته وی راستی‌آزمایی تولید محصولات کشاورزی در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته و به محض مشخص شدن نتایج، آن را اعلام خواهیم کرد.

کد خبر 246912
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز