همشهری آنلاین: معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از اجرای گروه سرود ۱۳۵۷ نفری در مراکز استان‌ها و گروه ۲۲ هزار نفری در تهران در روز ۲۲ بهمن ماه خبر داد.

به گزارش پایگاه رسمی وزارت آموزش و پرورش، حمیدرضا کفاش در نشست خبری در محل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، با اعلام این خبر گفت: دستورالعملی در آموزش و پرورش تدوین ‌شده و برنامه‌ریزی‌ها از ماه‌ها قبل آغاز ‌شده است و استقبال از دهه فجر انقلاب اسلامی اولین فعالیت در مدارس است که به واگذاری تزئین فضای مدارس توسط دانش‌آموزان اختصاص دارد و حرکتی خودجوش بوده و مدیر و معلم نقش هدایتگری دارند.

زنگ انقلاب، ۱۲ بهمن نواخته می‌شود

دکتر کفاش افزود: بعد از این آماده‌سازی، محوری‌ترین فعالیت، زنگ انقلاب اسلامی است که ساعت 9:33 دقیقه 12 بهمن‌ ماه همزمان با لحظه ورود تاریخی امام (ره) به میهن در سال ۵۷، به صدا درمی‌آید و دانش‌آموزان این روز را جشن می‌گیرند.

حضور دانش‌آموزان در مراسم میهمانی لاله‌ها

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: در جشن میهمانی لاله‌ها آیین غبارروبی مزار شهدا با حضور فعال دانش‌آموزان در روز پنج‌شنبه 17 بهمن ماه انجام خواهد شد.

وی افزود: برگزاری نماز جمعه دهه فجر انقلاب اسلامی فعالیت دیگری است که مدارس در برنامه نماز جمعه دهه فجر حضور پیدا می‌کنند.

دکتر کفاش ادامه داد: شرکت در راهپیمایی 22 بهمن یکی دیگر از فعالیت‌های مهم دهه مبارک فجر است که دانش‌آموزان در بعضی از مدارس با لباس‌های یکپارچه و هماهنگ در این راهپیمایی شرکت می‌کنند.

وی به گروه‌های سرود دانش‌آموزی اشاره کرد و گفت: سرود جایگاه ویژه‌ای در برنامه دهه‌ فجر دارد و طراحی گروه‌های سرود 1357 نفری در یوم‌الله 22 بهمن در مراکز استان‌ها و در تهران گروه 22 هزار نفری در یوم‌الله 22 بهمن در جایگاه ویژه با لباس‌های یک شکل به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

وی گفت: توزیع بسته‌های آموزشی، نرم‌افزار، خاطره، سخنان مقام معظم رهبری و حضرت امام(ره) در اختیار آموزش و پرورش سراسر کشور قرار داده خواهد شد و همزمان توصیه شده سرودهای شاد در فضای مدارس پخش شود.

تجلیل از مقام شامخ فرهنگیان جانباز و ایثارگر

کفاش گفت: تجلیل از مقام شامخ فرهنگیان جانباز و ایثارگر از جمله برنامه‌های دیگر است و آنها خاطرات خود را بیان می‌‌کنند؛ ضمن اینکه از وزیر آموزش و پرورش تا مدیران کل با خانواده‌های فرهنگیان ایثارگر دیدار می‌کنند.

برگزاری گفتمان انقلاب اسلامی در مدارس

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: امسال در دهه فجر انقلاب اسلامی به تمامی مدارس اعلام شده تا جلسه گفتمان انقلاب اسلامی پیرامون پرسش‌های مختلف از جمله موضوعات هسته‌ای، حقوق شهروندی، حقوق دانش‌آموزان و قانون مداری در مدارس اجرا شود و از یک پیشکسوت فرهنگی نیز در این زمینه استفاده شود و تیم‌های ارزیابی نیز برای این کار پیش‌بینی شده است.

کد خبر 246790
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز